Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
Best Buy Award
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Izzivi na straniščni školjki

14.2.2018
Natisni

ali TEŽAVE Z ZAPRTJEM

 

V zahodnem delu sveta trpi zelo velika populacija zaradi težav z zaprtjem. Tema za široko razpravo med prijatelji ni najbolj primerna, a za premnoge to ni zgolj razprava, temveč vsakodnevno dejstvo in mučenje. Nekateri si praznjenje črevesja brez pomagal ne predstavljajo več, a je potrebno vedeti, da ima večina pomagal zaradi nevarnosti po odvisnosti na dolgi rok negativen učinek na zdravje. V tem članku vam bomo predstavili številne domače in naravne metode, ki ne povzročajo odvisnosti in nimajo stranskih učinkov. Vsi izdelki, ki so za to potrebni, so dostopni tudi v Normi.

 

 

Možni razlogi za zaprtje

 

Zaprtje pri zdravem življenjskem slogu tako rekoč ni možno. Povzroča ga dalj časa trajajoča, s škrobom in sladkorjem bogata in z balastnimi snovmi revna, prehrana. Po vsej verjetnosti je tudi gibanja zelo malo. Študije kažejo na to, da lahko zaprtje povzročajo tudi virusne okužbe. Prav tako zaprtje pogosto povzročajo zdravila, zato ob zaprtju najprej preverite, ali niso možni krivec prav vaša zdravila.

 

Kava – neprimerno odvajalo

 

Mnogi gredo zjutraj na veliko potrebo samo zaradi skodelice kave. V resnici ti ljudje trpijo zaradi zaprtja in so odvisni od odvajala – od kave. Praviloma ti ljudje ne vedo, da bi bili brez kave zaprti, kajti kava je v njihovem jutranjem ritualu že zdavnaj zasedla stalno mesto. Zaradi kave je telo v stalnem umetnem stresu, saj povzroča izločanje stresnih hormonov in draži črevesno sluznico. To nenaravno draženje konec koncev poskrbi za prav tako nenaravno izločanje.

 

Izplača se torej narediti kuro, ki izključuje pitje kave in v tem času poseči po naravnih odvajalih, dokler spremenjena prehrana ne bo povzročila rednega odvajanja.

 

Morebitnih odvajal ne smete takoj opustiti

 

Če ste doslej jemali odvajala, ni smiselno, da zdravila kar čez noč pustite in pričakujete, da bodo naravna sredstva v enaki meri in takoj pomagala. V mnogih primerih to sicer brezhibno deluje, a vendarle ne pri vsakomur. Če se je črevesje navadilo na odvajala, bo potrebovalo nekaj časa, da se odvadi močnih zdravil. Vzporedno pa lahko že pričnete z jemanjem dveh ali več naravnih pomagal, ki bodo v nadaljevanju predstavljena. Čeprav ne gre za zdravila, je naravna pomagala potrebno zelo dosledno jemati, sicer učinkov ni.

 

1. Suhe slive in fige

 

Preizkušen domači recept proti zaprtju je sok iz suhih sliv. Iz suhih sliv si ga lahko doma sami pripravite: zvečer namočite nekaj nežveplanih sliv (to so vse slive v bio kakovosti – konvencionalno suho sadje je močno žveplano) v vodi (izogibajte se klorirani vodi iz pipe). Naslednje jutro pojejte razmehčane slive in popijte sok na tešče.

 

Namočene slive lahko v mešalniku tudi zmešate v smuti iz suhih sliv, dodajte mu nekaj svežega ingverja in dobili boste odličen osvežilen napitek, ki bo razkužil želodec in črevesje, odgnal parazite, ojačal imunski sistem in vas pogrel.

 

Suhe slive veljajo kot prva metoda, ki bi jo naj vsak v primeru zaprtja preizukusil, preden poseže po zdravilih!

 

Če sliv ne marate, lahko testirate, če bi suhe fige pri vas dosegle enak učinek. Vsebujejo topne in netopne balastne snovi, ki pomagajo očistiti črevesje in že 5 fig na dan krije 20% dnevih potreb po balastnih snoveh. Pri prvih znakih zaprtja grizljajte 5 fig in zraven popijte četrt litra vode. Lahko pa tudi fige namakate čez noč v vodi in si zjutraj naredite figov smuti.

 

 

2. Začinjeni zelenjavni sokovi

 

Če imate radi zelenjavne sokove, si lahko naredite čudovito mešanico proti zaprtju: zmešajte 1,5 dcl paradižnikovega soka, 1 dcl korenčkovega soka in 0,8 dcl soka kislega zelja. Vse skupaj začinite s ščepcem čilija. Čili bo odvajalni učinek soka še pospešil in bo hkrati razkužil prebavne poti, morebitno prisotne parazite pa bo odgnal. Seveda priporočamo, da si vse sokove sami sveže stisnete, če pa to ni možno, priporočamo naslednje izdelke:

 

 

3. Balastne snovi

 

Balastne snovi so, kot smo že omenili, za dobro prebavo zares ključnega pomena. Če zaužijete dovolj balastnih snovi, se vam zaprtje sploh ne more pripetiti. Če ste torej zaprti, nujno povečajte vnos balastnih snovi!

 

Pri tem vas bodo podpirali sveži, doma pripravljeni obroki, odpovejte se hitrim obrokom in malicam, ki ne vsebujejo nič svežih sestavin. V svoje obroke vključite čim več listne solate, zelene zelenjave in sadja (priporočamo manj sladkega), na jedilnik dajte polnozrnati kruh in drugo polnovredno hrano. Namesto po čipsu posezite po bio oreščkih (so krasen nadomestek), občasno uživajte chia semena in lanena semena.

 

Zraven chia in lanenih semen priporočamo tudi uživanje otrobov indijskega trpotca, ki ga z veseljem priporočimo, saj je že mnogim Norminim strankam uredil prebavo. O tem pričajo tudi pisne zahvale. Vsa ta semena so zaradi velikih vsebnosti sluzi in balastnih snovi odlični čistilci črevesja.

 

Pri uživanju balastnih snovi je potrebno NUJNO UPOŠTEVATI pitje vode v zares velikih količinah, sicer se vam lahko težava še poslabša! Semena nase potegnejo veliko vode in nabreknejo. Če ne zaužijete zadostnih količin vode, se bo gmota povsem zasušila in povzročila še večje težave pri izločanju. Za vsako čajno žličko chia semen je potrebno popiti 300 – 400 ml vode, tako lahko zaužita kaša lažje potuje skozi črevesje, volumen blata se poveča in peristalitka se izboljša. Seveda se končno s tem olajša tudi izločanje.

 

Če chia semena pred zaužitjem namakate v vodi, zadošča, če za vsako čajno žličko semen popijete 250 ml vode. Ker so chia semena zelo prijeten način pospeševanja prebave, imamo za vas nekaj receptov: chia puding, enolončnica iz leče in chia semen  in mango matcha chia puding.

 

 

4. Konjak testenine

 

O konjak testeninah smo pisali pred nedavnim tukaj. So odličen vir balastnih snovi. Ker konjak testenin najbrž ne boste jedli vsak dan, lahko kuro naredite tudi s kapsulami, ki vsebujejo 95% konjaka v prahu. Tudi pri uživanju konjak testenin ali kapsul ne pozabite na uživanje vsaj 2 do 2,5 litra vode na dan!

 

 

5. Sveže sadje in zelenjava

 

Dnevno pojejte veliko sadja in zelenjave. Če si ne želite nakopati še drugih zdravstvenih težav (povečana vsebnost pesticidov in drugih toksinov v telesu – kar danes zlahka dokažejo na primer naši vitaminsko-mineralni testi), uživajte ekološko sadje in ekološko zelenjavo. Ne jejte sadja in zelenjave med obroki, temveč povečujte njihovo količino v samih obrokih! Sčasoma naj na vašem krožniku zavzeme zelenjava pretežni del prostora, všeč vam bo – vašim prebavilom pa še bolj! Občutek polnosti v prebavilih se vam bo zmanjšal, počutili se boste lažji – ali ni to vredno spremembe? Torej, na krožniku naj pristane manj testenin, krompirja in mesa in namesto z nezdravimi sladkarijami se raje (če že morate :)) sladkajte s sadjem. Številne študije so tem navedbam že zdavnaj pritrdile.

 

Prebavo še prav posebej podpirajo jabolka, pomaranče, kaki in hruške. Naravna odvajala so tudi fižol, grah, ohrovt in špinača.

 

Mnoge študije pretežno obravnavajo zaprtost pri starejši populaciji, a ne smemo pozabiti, da je zaprtost zelo razširjena pri eni povsem drugi ciljni skupini – pri otrocih namreč. Tudi zaprtost pri otrocih v glavnem izvira iz napačne prehrane. Pogosto ti otroci zaužijejo veliko mleka in mlečnih izdelkov.

 

Otroke, ki trpijo za kroničnim zaprtjem, je dobro pregledati, ali niso alergični na mlečne beljakovine, prav ta alergija povzroča zaprtje tako pri otrocih kot odraslih. Študije so dokazale, da težava izgine takoj po prenehanju uživanja mlečnih izdelkov.

 

Če otroci zaužijejo dovolj sadja, zelenjave, solate in smutijev (jabolka, hruške, kivi, slive) ter dovolj negazirane čiste vode, bistveno manj trpijo zaradi zaprtja.

 

6. Uživanje oljčnega in lanenega olja

 

Poceni olja slabe kakovosti obremenjujejo vse naše organe in s tem tudi prebavo, visokokakovostna naravna olja pa imajo nasprotni učinek. Že čajna žlička visoko kakovostnega bio oljčnega olja ali bio lanenega olja, zaužitega zjutraj na tešče, naolji črevesno sluznico in tako pospeši prebavo ter izločanje. Če se ne morete pripraviti do tega, da bi navsezgodaj pogoltnili čisto olje, pa lahko seveda posežete po katerikoli drugi metodi.

 

 

7. Probiotiki

 

Tudi probiotiki so pomembna pomagala pri tem, da v svojem črevesju dosežete zdravo ravnovesje – predvsem probiotiki, ki vsebujejo bakterije Lactobacillus (L.) reuteri, a tudi probiotiki z L. casei, L. plantarum, L. rhamnosus, Bifidobacterium (B.) bifidum, B. infantis und B. longum bakterijami.

 

V Normi boste našli naslednje probiotike:

 

 

Florazym in Nutriflor vsebujeta najučinkovitejše in najbolj kakovostne seve; dokazano najkvalitetnejši sev Lactobacilus acidophilus DDS-1 ter ostale kulture, ki so med seboj podpirajo in dopolnjujejo. Nutriflor se priporoča za jačanje imunskega sistema ter po jemanju antibiotikov, Florazym pa pri prebavnih težavah kot je napenjanje ter ob uživanju težke hrane. 

 

8. Pitje vode

 

Če boste dnevno popili 1,5 – 2 l čiste, negazirane pitne vode, se to ne bo odražalo le na vašem splošnem zdravstvenem stanju, izboljšala se bo tudi vaša prebava. Zaužitje zadostne količine vode med drugim navlaži črevesje in s tem opazno olajša izločanje blata. Če pojeste veliko sadja, solat in zelenjave, potem lahko popijete tudi nekaj manj vode, saj je voda vsebovana že v sadju in zelenjavi.

 

9. Gibanje in masaže

 

Človeško telo ljubi gibanje. Tako kot vaša pljuča pričakujejo, da boste dihali, vaši organi pričakujejo, da se boste gibali. Pomanjkanje gibanja organom onemogoča normalno delovanje.

Zaradi pomanjkljivega gibanja najbolj trpi prav črevesje. Da bi črevesje lahko svojo nalogo brezhibno opravljalo, potrebuje močne gibe. Z gibanjem niste torej samo vi bolj čili, tudi vaši notranji organi so bolj čili. Če ste vi aktivni, je aktivno tudi vaše črevesje, bolj kot ste lenobni, počasnejše je vaše črevesje.

 

Če ste morda priklenjeni na posteljo, preprosto več krat dnevno po deset minut masirajte trebuh v smeri urinega kazalca. Četudi je to nekoliko naporno, boste opazili, da se izplača! Že po nekaj minutah masaže boste čutili, da postaja črevesje bolj „živahno“. Izmenično masirajte nežno in gnetite z bolj krepkimi gibi.

 

10. Klistir

 

Z zaprtostjo hočete opraviti TAKOJ? Potem si preprosto naredite klistir. Za to boste potrebovali irigator, ki ga lahko kupite v lekarni po dostopni ceni, nadalje potrebujete še nekaj vode in pol ure časa. Za še boljši učinek uporabite v klistirju kavo, ki bo iz črevesja „izbezala“ še več nečistoč.

S klistirajnem dobi črevo tisto, kar mu za normalno odvajanje primanjkuje: tekočino in aktivacijo črevesne peristaltike.

 

Medtem ko farmacevtski pripravki zraven olajšanja prinašajo tudi neprijetne stranske učinke, ima klistir izključno same prednosti. Po klistiranju se počutite osvobojeni in sproščeni in v svoji koži se ponovno počutite zares dobro. 

 

Vendar pri klistiranju velja nekaj opozoril:

 

Klistiranje je priporočljivo in sprejemljivo le pri zelo zaprtih ljudeh, ki ne morejo odvajati blata na noben drug način in imajo zaradi hude zaprtosti bolečine v danki ter v spodnjem delu trebuha, postanejo neješči ali celo dobijo vročino. Ker si lahko s klistiranjem okvarite naravni refleks odvajanja blata, poseg ni priporočljiv za tiste, ki imate redno prebavo. Tudi če blata ne odvajate vsak dan, ampak vsak drugi ali tretji dan, ni razloga za klistiranje. S prepogostim klistiranjem lahko pride do motenj peristaltičnega ritma in mišične oslabelosti.  Klistiranje s preveč koncentrirano raztopino lahko privede do vnetja sluznice danke in črevesne sluznice ter do razjed, v katerih se lahko začnejo razmnoževati tudi bakterije. Posledica dolgotrajnega in pogostega klistiranja je tudi izguba elektrolitov, pomanjkanje kalija. Seveda lahko ob napačni uporabi klistirja pride tudi do fizičnih poškodb črevesja.

 

11. Naravni post

 

S klistiranjem se vedno očisti le zadnji del črevesja, daleč od tega, da bi se očistilo vseh 14 metrov črevesja. Priporočljivejše od klistira je postenje, ki naj za namen izpraznitve črevesja traja največ tri dni. V tem času uživajte le vodo, sadne in zelenjavne sokove ali čisto zelenjavno juho. Če ne boste vnašali nobene trde hrane, se boste v tem času lepo očistili. Zdravniki menijo, da se najtemeljiteje lahko sami prečistimo tudi s postopkom, kot ga izvajajo pri kolonoskopiji: dva dni ne jeste ničesar in spijete do tri litre Donata na dan. Po takšnem čiščenju se počutite zelo lahki in sproščeni!

 

12. Pravilno sedenje na školjki

 

Eden izmed razlogov za kronično zaprtje med zahodnim prebivalstvom je uporaba sedečega stranišča. Številne druge družbe, ki še danes tradicionalno uporabljajo talno stranišče in tiste, ki veliko potrebo opravljajo na prostem, ne trpijo zaradi kroničnega zaprtja. Črevesje človeka je namreč oblikovano za opravljanje velike potrebe v čepečem položaju.

 

O tem smo pisali že pred časom tukaj

 

 

13. Akupresura

 

Akupresura vas nič ne stane in je dobesedno vedno pri roki! Pri zaprtju s kazalcem in sredincem skupaj pritiskajte na presredek, to je na območje med nožnico in danko oziroma med modi in danko. Nekaj sekund pritiskajte na presredek, pritisk nato izvajajte v smeri proti hrbtenici. Potem sprostite pritisk in pričnite znova. Po nekaj pritiskih se pogosto pokažejo že prvi učinki.

 

V študiji Dr. Ryan Abbotta iz leta 2015 na Universitiy of California so znanstveniki iz njegove skupine zaprtim bolnikom v le nekaj minutah razložili, kako naj akupresuro izvajajo v naslednjih tednih doma in sicer vedno tedaj, ko se bo pajavil občutek, da morajo na stran. Akupresuro so izvajali tri do štiri krat tedensko in imela je zelo pozitivne učinke.

 

Stolica je postala mehkejša, mišičevje se je sprostilo in stimulirali so se živci, ki skrbijo za močnejše črevesno gibanje in hitrejše izločanje. Več kot 80% vseh udeležencev študije je bilo tako navdušenih nad akupresuro, da so jo izvajali še po končani študiji. Preko 50% udeležencev je zahvaljujoč akupresuri poročalo še o izboljšanju obstoječih hemoroidov.

 

Pomembno je, da greste na stran VEDNO, ko začutite prve znake pritiska v črevesju. Če namerno zatrete to naravno potrebo, črevesje odreagira z zaprtjem. Torej: vzemite si čas zase ob pravem času!

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se