Kaj je franšizing?
Franšizing je sistem trženja blaga, ki temelji na tesnem in stalnem sodelovanju med pravno in finančno ločenimi in samostojnimi podjetji, franšizorjem in posameznimi franšiziji. Pri tem franšizor daje posameznim franšizijem pravico, obenem pa jim nalaga dolžnost, da poslujejo v skladu s franšizorjevim konceptom. Ta pravica in dolžnost pooblašča vsakega franšizija − in ga hkrati zavezuje − da uporablja franšizorjevo trgovsko ime in trgovsko znamko, know-how in druge pravice, ki izhajajo iz franšizne pogodbe. Franšizor pa jim pri tem zagotavlja stalno poslovno pomoč, na način in za čas, kot ju določa franšizna pogodba, ki sta jo s tem namenom sklenila franšizor in franšizij.
Pri franšizingu franšizodajalec prodaja uspešen, dodelan in preverjen poslovni model, ki ga je predhodno razvil in v praksi preizkusil. Franšizij tako vstopa v že preverjen in s tem manj tvegan poslovni model, kjer skupaj s priznano blagovno znamko prejme tudi vso znanje in izkušnje franšizodajalca, za katere franšizij plača pristopnino (v enkratnem znesku).
Franšizor se obvezuje, da bo franšiziju dajal stalno podporo in da bo še naprej razvijal franšizni sistem in potrebno podporo franšiziju, kupec franšize pa se obvezuje, da bo ustrezno izvajal celoten koncept sistema in tudi prepoznal svojo odgovornost za celotni sistem.
Uspeh franšizija je tudi uspeh franšizorja. Samo v primeru, če bo franšizij uspešen, bo poslovanje dobičkonosno in uspešno tudi za franšizorja.