Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Čas za spremembe v prehrani

5.1.2015
Natisni

Takoj po novem letu nas že iz vseh koncev preplavljajo nasveti o raznovrstnih razstrupljevalnih dietah in zdravem hujšanju. V različnih medijih bomo lahko (ali pa ne, če se bomo temu zavestno uprli) brali nasvete z naslovi polnimi obljub, ki se glasijo nekako takole: »V sedmih dneh do 5 kg manj« ali »Razstrupite se s to neverjetno rožico iz Amazonskega pragozda«. Ti in jaz pa dobro veva, da bližnjic do zdravja in dobrega počutja ni. Ni čudežnih receptov, ni hitrih diet. Vse kar imamo, da lahko spremenimo stvari na bolje, sta naš razum in naša lastna vest. Z razumom lahko sprejmemo določene odločitve in spremembe. Vest pa je tista, ki nas lahko prepriča, da smo za svoje zdravje odgovorni sami. Ne štej kalorij, ne štej koliko kapsul tega-ali-onega si pojedel na določen dan, ne štej koliko krat si šel tečt. Ne štej. Vpelji spremembe, ki jih lahko izvajaš in se jih loti s čistim veseljem.

 

Spodnji nasvet je napisan tako, da ti pomaga priklicati v spomin, katerih smernic se je dobro držati, če želiš po praznikih telo povrniti v ravnovesje. Brez receptov, diet, postopkov in odmerjanj. Bistveno se nam zdi, da se vsi skupaj naučimo razmišljati o bolj zdravem prehranjevanju. Pa začnimo :-).

 

 

Naj bo sveže

Osnova vsakega prečiščevanja telesa je zelo kakovostna sveža hrana z veliko prehransko vrednostjo. Izbiraj polnovredne jedi, kot so žita (riž, proso in ajda), sveže bio sadje in zelenjavo, oreščke, semena in stročnice. Tako boš povečal vnos dragocenih naravnih vlaknin. Vlaknine so izjemno pomembne, saj so neprebavljive, zato pomagajo prebavilom učinkovito odstraniti odpadne snovi iz telesa. Vsak dan v svoj jedilnik poskusi vključiti laneno seme, chia semena ali indijski trpotec.

 

Nutricionisti poleg prehoda na bolj kakovostno hrano z več vlakninami priporočajo tudi živila, ki pomagajo prečisiti telo hitreje in bolj učinkovito. To so polnozrnati riž, jabolka, rdeča pesa, česen, čebula, korenje in alge.

 

Alge in druga morska zelenjava

Alge imajo obilico vitaminov in mineralov, poleg tega pa izjemno blagodejen učinek na prebavo. Nekatere vrste alg, naprimer klorela, so posebej znane po razstrupljevalnem učinku.

 

Sokovi

Bio rdeča pesa je eden od najbolših zelenjavnih razstrupljevalcev, saj je dobra za prebavo in telesu pomaga izločati nezaželene snovi. Bio korenje očiščuje in zdravi vso telo, kajti zdravilno vpliva na jetra, ki imajo poglavitno vlogo pri čiščenju telesa. Priporočam, da si vsak dan pripraviš sveži sok iz rdeče pese in korenja.

 

Žita

Polnovredna žita imajo pomembno vlogo pri razstrupljanju telesa, saj so vir energije, vlaknin in številnih pomembnih vitaminov. Polnozrnati riž je znan kot najboljše žito za razstrupljanje. Priporočam, da ga pogosto vključiš v jedilnik. Med razstrupljanjem poskusi vključiti v jedilnik tudi ajdo, proso in kvinojo. Ne vsebujejo glutena, ki povzroča vetrove, prebavne težave in alergije. Če se želiš razstrupititi, moraš iz svoje prehrane izključiti živila, ki vsebujejo gluten. V glavnem je to pšenica in izdelki iz nje. Najbolj težaven je seveda kruh. V Normi imamo zares veliko izbiro vafljev in kruhkov brez glutena. Pobrskaj po Norminih policah ali pokukaj tukaj.

 

Kremasto pomarančno proso s pistacijami

 

Proso si lahko pripraviš za zajtrk. Skuhaj ga v riževem mleku, na koncu kuhanja pa dodaj še malo kokosa in rozin. V hladilniku počaka do 3 dni.

 

Iz ajde lahko narediš čudovito ajdovo kašo z gobicami iz kvinoje pa odlično kvinoto (rižota iz kvinoje = kvinota). Na naši spletni strani najdeš zelo obsežno zbirko zdravih receptov, lahko pa tudi pogledaš v knjižico receptov za zdrave malice.

 

Stročnice, oreščki in semena

Stročnice, oreščki in semena so polni beljakovin, vlaknin, vitaminov in mineralov, ki pomagajo pri razstrupljanju. Na voljo so ti različne vrste bio fižola, leče in čičerike. Najbolje je, da jih skuhaš sam. Kadar res ne gre drugače, uporabi stročnice iz pločevinke ali steklenega kozarca. V svojo prehrano dodaj katere koli bio oreščke, ki jih lahko malo popražiš, da povečaš intenzivnost njihovega okusa. Eno najprimernejših živil za razstrupljanje so kalčki, saj so lahko prebavljivi ter polni beljakovin, vitaminov in mineralov. Poskusi kalčke fižola mungo ali alfalfa.

 

Olja in maščobe

Kakovostna olja so prav tako pomembna pri prečiščevanju telesa. To ne pomeni, da se jim moraš izogibati. Ravno nasprotno. O pomembnosti zdravih maščob smo že veliko pisali. Če boš upošteval naslednje, si na konju: za peko in kuho vselej uporabljaj kokosovo maščobo, sončnično in bučno olje večkrat nadomesti s kakovostnim bio oljčnim oljem. Dejstvo je, da s sončničnim in bučnim oljem pojemo preveč omega–6 maščobnih kislin. Za zdravje je ključno ravnovesje omega 3,6 in 9 maščobnih kislin. Omega-3 primanjkuje večini ljudi. Odličen vir je ribje olje, ki ga v Normi dobiš v obliki kapsul. Nahaja se tudi v določenih algah, ki so v Normi prav tako na voljo v obliki kapsul. Dober vir so tudi chia semena, sacha inchi semena in laneno seme.

 

Mlečni in sojini izdelki

Med prečiščevanjem svojega telesa se izogibaj vseh izdelkov iz kravjega mleka, torej tudi kravjemu siru, maslu in jogurtu. Presenetljivo veliko ljudi ima težave s prebavljanjem kravjega mleka. Marsikdo je že ugotovil, da je rahlo alergičen nanj ali pa se mu zaradi njega v sinusih nabira odvečna sluz. Ovčje in kozje mleko sta veliko lažje prebavljiva in zato ustrezna rešitev za tiste, ki ne prenašajo kravjega mleka. V Normi imamo zares pestro ponudbo sojinih jogurtov, kozjih in ovčjih jogurtov ter kozjih in ovčjih sirov ter mleka. Kravje mleko pa lahko nadomestiš z riževim, sojinim ali mandljevim mlekom. Vsa našteta tudi ne vsebujejo glutena.

 

Ribe in tofu

Ribe so eden najboljših virov beljakovin, zato jih poskusi vključiti v svoj jedilnik vsak drug dan. V Normi lahko kupiš fileje zamrznjenega lososa in tudi bio ribe v pločevinki. Če rib ne ješ, pa v svojo prehrano občasno vključi bio tofu. Gre za odlično nemastno obliko beljakovin in ker ima sam le malo okusa, zelo dobro vpije okuse vsakršne marinade, na primer sojine omake, česna, na drobno nasekljane čebule ali zelišč.

 

Najpomembnejše

Sprememb v načinu prehranjevanja ne jemlji kot kazen za dosedanje pregrehe v prehranjevanju, ampak kot edinstveno priložnost, da svojemu telesu, in posledično umu , zagotoviš kar potrebuje in ostaneš zdrav. Sprememba prehranjevanja naj ti bo v čisto veselje. Ne pozabi, da imaš odgovornost do svojega fizičnega telesa, v katerih prebiva tvoja duša. Telo ti je bilo dano, zato ga spoštuj in z njim ravnaj kot dobr varuh.

 

Vsebina je delno povzeto po knjigi »7-dnevna razstrupljevalna dieta«, avtorice Lesley Ellis.

 

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri