Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Dobri viri kalcija, železa in vitamina B12

23.7.2012
Natisni

Kadar se z ljudmi pogovarjam o vegetarijanstvu, veganstvu ali presnojedstvu me pogosto vprašajo: «Od kod pa ti dobijo beljakovine?« Potem vprašajo še: «Kako pridejo do zadostnih količin železa, močnih kosti in vitamina B12?«

 

 

 

 

Naše telo za normalen razvoj potrebuje ogljikove hidrate (sladkorje), maščobe in olja (omega 3 in omega 6), beljakovine (aminokisline), vitamine in minerale. Večina ljudi je danes še zmeraj prepričana, da telesu vse to nudijo meso in mlečni izdelki. Zakaj je temu tako? Saj so nas vendar tako vzgojili, nas v to prepričali! Vsak od nas je kdaj od babice (ali mame) slišal stavek: «Popij kozarec mleka za močne kosti.« Tudi moja babica je govorila tako. Vse več znanstvenih raziskav pa dokazuje ravno nasprotno.

 

 

KALCIJ

Pri kalciju obstaja skrivnost, ki je večini skrita. Drži, da je mleko bogato s kalcijem. Vendar pa večina ne ve, da so druge sestavine mleka v tolikšnem neskladju z zahtevami človeškega telesa, da v resnici izničijo vsakršno korist odmerka kalcija.

 

Tako za močne in prožne kosti ter zdrave zobe ni pomemben le kalcij, temveč več drugih dejavnikov, ki pripomorejo k učvrstitvi kalcija na svoje mesto. Potreben je vitamin D, o katerem smo podrobneje pisali v enem izmed prejšnjih nasvetov. Rekli smo, da ga dobimo tudi s sončenjem. Potrebno nam je tudi dovolj gibanja, ker prav trenje celic povzroča nastanek kostne mase. Prav tako je pomemben pH krvi. Če je naše telo zakisano, telo črpa kalcij in magnezij iz kosti, da bi nevtraliziralo nastalo neravnovesje.

 

In katera hrana nam nudi odličen vir kalcija? To so vsekakor mandlji (nesoljeni), regrat, špinača, repa, lupina limone in pomaranče, korenček, brokoli, bučke, sezamova semena, česen, pastinak, jagodičevje, jabolka, marelice, zelenje rdeče pese, peteršilja in repe.

 

Pa še to v razmislek: po podatkih Daria Corteseja imajo koprive 5- do 6-krat več kalcija kot mleko!

 

 

Koprive nabirajte s pomočjo rokavic ali tako, da jih s pomočjo škarij preprosto odrežete v posodo.

 

 

ŽELEZO

Pri veganih in vegetarijancih – posebej pri otrocih in nosečnicah – so zdravniki pozorni tudi na količino železa v telesu. Seveda ga je v rastlinski hrani dovolj. Vprašanje je, kaj je vzrok za pomanjkanje železa. Lahko, da ga je v telesu dovolj, vendar s kofeinskimi napitki (črni čaj, kava) oviramo njegovo resorpcijo. Prav tako primanjkljaj solne kisline v želodcu ali mlečne kisline v črevesju ustavi presnovo železa iz hrane v telo. Posledice pomanjkanja železa so predvsem glavobol, kronična utrujenost, bledica, nemir ali zmanjšana koncentracija.

 

Zares veliko železa vsebujejo zelena solata, por, korenček, melasa, zelenje in plod rdeče pese, mlada špinača, semena (sezam, amarant, laneno seme, ajda), leča, fige in suhe marelice, rozine, oreščki (mandlji, lešniki, brazilski oreščki), ovseni kosmiči. In tudi tukaj si svoje mesto zasluži nam že vsem znana in izjemna rastlina – kopriva! Ima lastnost, da v telesu uravnava nivo železa. Če ga imamo premalo, telo stimulira k njegovi absorbciji. Če ga imamo preveč, ga telesu pomaga zmanjšati. In še ta nasvet – v stanju slabokrvnosti popijte koprivin smoothie ali koprivin sok z jabolki ali grozdjem.

 

 

Zelenje je izredno bogato z železom

 

 

VITAMIN B12

Vitamin B12 je vsekakor dostopnejši v živalskih izdelkih. Ta vitamin je posebej pomemben za presnovo v telesu. Pomaga pri tvorbi rdečih krvničk in pri vzdrževanju centralnega živčnega sistema. Pomanjkanje tega vitamina pa po raziskavah ni le problem vegetarijancev in veganov, temveč širše družbe. Vzrok je predvsem v zdravju črevesne flore. Če je ta zdrava, je sama sposobna proizvesti kompleks B-vitaminov.

 

Če sta na vašem jedilniku prisotna kislo zelje in repa, t.i. fermentirana zelenjava, če kdaj pa kdaj popijete sok pšenične trave ali kozarec jabolčnega kisa, s tem skrbite za zdravo črevesno floro. Tako vam ni potrebno skrbeti, da bi vam primanjkovalo vitamina B12. Dober vir so prav tako alge nori, alge dulsa in klorela.

 

 

Če na koncu strnem misli, iz vsega napisanega sledi le eno: v naravi najdete vse potrebno za idealno zdravje – kakovostno hrano in energijo za življenje! In česar ne najdete sami v naravi, je priskrbela Norma iz narave - posebej za vas. Vabljeni!

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri