Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Hrana za zdravje žensk

21.5.2013
Natisni

Pravilno prehranjevanje je ključnega pomena pri vzpostavljanju zdravega in uravnoteženega telesa. Navajamo kategorije živil po kitajski tradicionalni medicini in njihove učinke na telo.

 

 

Sluzasta in vlažna hrana

Sluzasta in vlažna hrana je hrana, ki v telesu ustvarja sluz, kot posledica slabih prehranjevalnih navad ali slabe prebavne funkcije. Ta živila ovirajo pretok či-ja ali energije, zato se ji je potrebno še posebej izogibati, če ste imele kdaj ciste na jajčnikih. Izogibanje tovrstni hrani je zelo pomembno. V to kategorijo spadajo: mastna hrana, mlečni izdelki (predvsem sladoled), kruh in ocvrta živila. Živila, ki pomagajo odstraniti sluz in vlažnost iz telesa so: proso, ječmen, bob, čičerika, adzuki fižol in ekološki grški jogurt.

 

Jing hrana

Jing je kitajska beseda za esenco, poznana tudi kot naš genetski zapis. Človekov jing se vzpostavi takoj, ko se jajčece in sperma združita. Ljudje, ki so neprestano bolni ali živijo pod stalnim stresom imajo znižan jing. Hrana, ki napolni jing je: matični mleček, semena in oreščki, artičoke, koprive, oves, surovo mleko, arašidovo maslo in avokado. Izogibajte se alkoholu in vlažnim živilom, navedenim zgoraj.

 

Jin hrana

Jin hrana neguje notranje in navlažene dele telesa, na primer maternično sluznico, ki pomaga spermijem doseže jajčece.

V času od prvega dne menstruacije do ovulacije je ženska v fazi jin. Živila, ki pomagajo negovati jin so: fermentiran tofu, miso, tempeh, mandljevo mleko, ječmen, proso, stročji fižol, beluši in temno sadje. Živila, ki se jim je potrebno v tem času še posebej izogibati so stimulativne pijače in hrana, kava, začinjena hrana in soja, razen če je fermentirana.

 

Jang hrana

Jang hrana so hranilno in kalorijsko bogata živila, ki naše telo preskrbujejo z energijo. V času po ovulaciji se ženska nahaja v jang fazi.  Ko osebi primanjkuje janga, se to običajno kaže v pomanjkanju spolne sle, v nižjem številu spermijev, impotenci itd. Dve skupini živil, ki sta dobri za povečanje energije, so beljakovine ter ogljikovi hidrati in vsa hrana, ki je po naravi toplejša. Paziti je potrebno le, da ne jeste vroče hrane, ob kateri bi se lahko spotili, saj potenje dejansko zmanjšuje jang. Druga skupina živil, ki ovirajo jang, so ledeno hladne pijače in surove hladne jedi.

 

Či hrana

Hrana, ki neguje či, zagotavlja pravilno kroženje krvi in v zameno neguje kri. Če je pretok energije či moten ali nepravilen, lahko pride do t.i. potopa energije, ki lahko privede do spontanega splava. Živila za spodbujanje pretoka či-ja so korenasta zelenjava, žitarice, vodna kreša, čebula, česen, drobnjak in zeleni čaj. Izogibati se je potrebno hrani, ki v telesu proizvaja sluz (navedena zgoraj).

 

Hrana za kri

To je hrana, ki pomaga graditi in negovati kri. Še posebej je to pomembno za ženske, ki med menstruacijo izgubijo več krvi. Če vaše menstruacije vsebujejo strdke ali so temnejše barve, vam bo hrana za kri zelo koristila. Živila, ki spodbujajo nastajanje krvi so temnolistna zelenjava, korenje in gobe. V času menstruacije se izogibajte živilom, ki so po naravi kisla ali trpka.

 

Cilj, ki ga želimo doseči, je uravnoteženost telesa in duha. Pomembno je, da jemo ekološko pridelano hrano, ki je še edina neoporečna in se izogibamo hrani, ki je pripravljena s slabo energijo, saj vse to vpliva na nas.

 

V Normi najdete hrano, ki so jo pridelali ljudje z ljubeznijo in skrbnostjo :-)

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri