Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Kako se odzvati v neprijetnih pogovorih o prehrani?

16.2.2016
Natisni

 

Kdor se je odločil za pozitivne spremembe pri prehrani in za bolj zdrave življenjske navade (preberi na koncu članka vabilo na delavnico presnih sladic), je bil morda tudi kdaj deležen kritik, vprašanj, neodobravanja ali nerazumevanja okolice. Že tako je včasih v praksi težko uresničiti nove odločitve, še težje pa je, če si obdan z negativizmom in dvomom znancev, prijateljev in družine.


Si že kdaj imel neprijeten pogovor o tvojem načinu prehranjevanja? Za pozitiven odziv na različne situacije smo ti pripravili nekaj predlogov.
 

Obsodba brez krivde
 

S prijateljco sediva v prijetni restavraciji, klepetava o  vsem kar imava za nadoknaditi in se niti ne spomniva, da bi pogledali meni.
 

Natakar pristopi k najini mizi in hitro preučiva ponudbo. Prijateljica me pogleda in reče, da je popolnoma »za« pico s polnoznratim testom in za pivo, medtem, ko se jaz bolj počutim »za« solato s kvinojo in skodelico vročega jasminovega čaja...
 

»Oh« se zdrzne moja prijateljica. »Ti ne bi nikoli naročila česar takšnega, kajne? Je to zelo slabo?«

Počutila se je obsojeno (čeprav jaz niti nisem razmišljala o njeni hrani). In jaz sem se počutila neprijetno...za naju obe.
 

Si se že kdaj znašel v podobni situaciji?
 

Glede na to, da je druženje ob hrani pomemben del naše kulture, bomo tekom življenja zagotovo delilili na tisoče obrokov z drugimi ljudmi. In ko obeduješ z drugimi  so tvoji obroki lahko deležni pozornosti in komentarjev.
 

Ti komentarji (ali zgolj vprašljivi, začudeni, neodobravajoči pogledi) te lahko spravijo v zadrego, če ne veš, kako odreagirati.
 

Tukaj so štiri situacije in štirje predlogi za odgovore, ki ti lahko pomagajo pri skoraj vsakem neprijetnem pogovoru o prehrani.
 

Situacija 1:
 

V službi si v trenutku, ko vzameš iz torbe svoj zelni smuti, deležen vprašanj in komentarjev. »Kaj so te majhne rjave bunkice?« Od česa je tako zelen??« Saj ne verjameš slučajno, da imajo chia semena res kakšen vpliv na prebavo, kajne?«.

 


 

Ti odgovoriš:
 

»Zadnje čase dodajam svojim smutijem chia semena in ječmenovo travo. Želiš poskusiti? Je res dobro! Tudi jaz sem bil od začetka precej skeptičen glede chia semen. Ampak sem sam ugotovil, da so mi zares v pomoč pri prebavi. Zdaj jih redno dodajam svojim zajtrkom in smutijem.«
 

Samo prijazno, mirno (in enostavno!) razloži, kaj ješ, zakaj to ješ in jim ponudi, da preizkusijo. Ni se ti potrebno postaviti v obrambni položaj, saj samo ješ, kar si sam ugotovil, da najbolje ustreza TVOJEMU telesu.
 

Situacija 2:
 

Tvoj otrok absolutno noče jesti sladkega krompirja z ohrovtom, ki si ga pripravil za kosilo. Pri mizi sedi s prekrižanimi rokami in z grimaso na obrazu negoduje, da ne bo jedel ničesar in bo raje stradal.

 


 

Ti odgovoriš:
 

»Takšno hrano jemo pri nas doma. Bilo bi mi všeč, če poskusiš, vendar te ne bom silil/a.«

In potem pustiš to temo. Včasih je najbolje, da se ne zapletaš v prepričevanje in samo mirno, vztrajno in na privlačen način še naprej serviraš zelenjavo in zdravo hrano.
 

Celo takrat, ko mislimo, da nas otroci ne poslušajo ali gledajo (in tudi takrat, ko zavijajo z očmi), zelo dobro dojemajo naše početje. Vidijo nas, ko zadovoljno grizljamo zelenjavo in sadje. Vidijo nas, da prekipevamo od zdravja in energije. In počasi nas bodo pričeli posnemati. Na nove okuse se je potrebno privaditi. Zagotovo poznaš kakšno jed, ki je nisi užival kot otrok, sedaj pa jo obožuješ.
 

Situacija 3:
 

Si na praznovanju 10. rojstnega dne tvojega mlajšega bratranca in na tvojem krožniku je komaj kaj vegetarijanskih možnosti. Diskretno poskušaš pojesti vse okrog mesa, ko te teta vpraša, zakaj prebiraš hrano in če ti morda ni všeč.

 


 

Ti odgovoriš:
 

»Oh, samo skušam jesti tako, kot mojemu telesu trenutno najbolj odgovarja. Vsi imamo različne potrebe, kajne? Nikoli si nisem mislila, da se bom odpovedala uživanju mesa, ampak sedaj se počutim veliko bolje. No, seveda nekateri ljudje potrebujejo večji vnos beljakovin, ampak izgleda, da jaz nisem med tistimi.«

Včasih se je lažje pogovarjati, če ločiš potrebe svojega telesa od »svojih lastnih« potreb. Ljudje se ne bodo počutili napadeni ali užaljeni, če razložiš svojo odločitev z biološkega vidika.
 

Situacija 4:
 

Ves popoldan že hrepeniš po konkretni dozi čokolade in kavarna za vogalom pripravlja fenomenalno dober čokoladni mousse. Ko naročiš, te prijateljica sumničavo ošine s pogledom in prične predavati o škodljivosti rafiniranega sladkorja in mlečnih izdelkov.

 


 

Ti odgovoriš:
 

»Naj se sliši še tako čudno, čokoladni mousse je del mojega načrta. Ugotovila sem, da mnogo lažje jem zdravo na dolgi rok, če si lahko vmes privoščim nekaj grižljajev pregrešno dobre sladice. Pri preveč radikalni dieti se mi lahko odpelje in potem pojem celo banjico sladoleda ob desetih zvečer. A boš poskusila eno žličko tega odličnega čokoladnega moussa?«
 

Ko mirno in samozavstno razložiš zakaj si naročil sladico, se ti bodo po vsej verjetnosti pridružili tudi prijatelji – in ugotovili, da so planirane pregrehe lahko del vsake uravnotežene diete.
 

Uporabi te predloge (ali jih priredi) kadarkoli se boš znašel v zate neprijetnem pogovoru o prehrani. Ostal boš zvest samemu sebi in ponudil zdrave alternative tistim, ki so vsaj toliko odprti, da jih bodo preizkusili!
 

Za planiranje zdravih različic pregreh pa te vabimo, da se naučiš izdelovati svoje light presne sladice. Delavnica bo 2.3.2016 v Normi v Mariboru. Za več informacij klikni tukaj

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri