Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Kako spremeniti slabe navade v dobre

6.1.2014
Natisni

Mojih 5 osebno preizkušenih korakov, kako se lotim sprememb v življenju

 

Če ste v začetku leta sklenili, da boste nekaj v svojem življenju spremenili, morda nekaj dodali ali opustili, vam lahko morda pomagam uresničiti vaš sklep. Poznam 5 korakov, ki meni vedno znova pomagajo spremeniti določena področja v mojem življenje na bolje. Čeprav sem po naravi pristaš užitkov, pa vendarle kakšna razvada sčasoma postane samo še navada in to je potrebno ozavestiti in spremeniti, če ne služi več svojemu namenu. Vem, da si velika večina posameznikov v začetku leta zastavi določene cilje v zvezi s prehrano in gibanjem, želijo torej bolj zdravo živeti.

 

 

 

Najprej načrt

Ali vas kdaj moti občutek, da vas nadzira vaše telo in ne obratno? Ali ne želite sami odločati o tem, kaj boste zaužili ali počeli in česar ne? Si lahko predstavljate, da bi samo izjemoma uživali manj zdravo hrano in še to samo takrat, kadar to vi to želite, ne kadar to želi vaša glava ali vaše telo? Dobra novica je, da je to seveda izvedljivo!

 

Če s svojo prehrano ali s svojimi športnimi aktivnostmi niste povsem zadovoljni se zavedajte, da so prehranjevalne navade pač …. navade in te so že po definiciji trdovratne in jih ni možno kar mimogrede odpraviti. Če želite spremeniti kakšno svojo navado, lahko uporabite tehniko petih korakih, ki zanesljivo pomaga pri tem, da jeste na primer manj kruha ali manj mesa, pijete manj kave ali se pričnete več gibati.

 

 

 

5  korakov do tega, da spremenite slabe navade v dobre

1. KORAK: Zadajte si zavezujočo nalogo

»Moral bi jesti manj kruha«  izrečemo s takšno lahkoto kot na primer »Moral bi več telovaditi«. Ampak to ni sklep, to je zgolj ugotovitev. Za trajnostno spremembo v vedenju to ne zadošča, ker manjka zaveza.

 

“Jaz BOM jedel manj kruha / več telovadil«, to si moramo govoriti. To je sklep, s katerim lahko dejansko delate. In zelo pomembno je, da tega sklepa ne zadržite zase, temveč svojo namero sporočite še svojim najbližjim, prijateljem in sodelavcem. Kajti sami do sebe ste lahko popustljivi v smislu – no saj ne bo nihče opazil, če malo goljufam. Če bodo pa drugi poznali vašo namero, vam bo preprosto nerodno, če se ne boste držali lastnih sklepov!

 

2. KORAK: Izoblikujte si oprijemljiv cilj

Sprejeli ste sklep »Jedel bom več zdrave hrane«, a to je še vedno preohlapno. Kdaj boste pričeli, kaj natančno boste jedli, koliko časa boste to izvajali? Bodite zelo natančni pri oblikovanju vašega cilja, na primer: »Jutri pričnem in naslednje 4 tedne ne bom užival kruha. Namesto tega bom užival sadje in zelenjavo»

To je sedaj že veliko bolje.

 

3. KORAK: Staro navado nadomestite z novo

Pridobiti določeno novo navado običajno pomeni opustiti eno staro navado. Jesti manj kruha na primer pomeni pri nabavi hrane razmišljati, kako ga nadomestiti in tudi opustiti vse tisto, kar uživate skupaj s kruhom. Če boste še naprej obkroženi s hrano, ki jo pretežno jeste s kruhom, boste čutili pomanjkanje vsakič, ko boste zagledali takšno hrano. Ves čas boste imeli občutek, da vam nekaj manjka, kar je bilo vedno na razpolago in vam je nudilo določeno ugodje, sprostitev ali druge pozitivne občutke. Vsak pogled na »priloge h kruhu« vas bo zapeljal v skušnjavo. In s tem se vaša možnost za uspešno izpeljavo želene spremembe krepko zmanjša.

 

Rešitev je v tem, da si nabavite hrano kot so oreški, semena, skuta, suho in sveže sadje (banane, klementine, pomaranče, grenivke, kivi, ananas, rdečo peso, zeleno, korenje, …), fige, goji in aronija jagode, presne krekerje iz zelja ter se zamotite s pripravo hrano iz teh slastnih in zdravih sestavin. Odkrivajte nove okuse, ki vam bodo nudili enake užitke kot kruh s prilogami. Sčasoma boste ugotovili, da vam ta hrana nudi enake ali še večje užitke kot prejšnja nezdrava hrana.

 

4. KORAK: Nagradite se za svoje uspehe

Navade imajo zato takšno moč, ker so običajno povezane s čisto določenimi nagradami. Če pijete kavo, je nagrada lahko okus in aroma kave ali pa energijski naboj, ki ga dobimo s kofeinom. Če se zvečer po vseh obveznostih uležete na kavč in vklopite televizor, je lahko nagrada ta, da se sami izklopite in pozabite na vsakdanje skrbi.

 

Pravzaprav ne hrepenimo po navadi sami, temveč po nagradi, ki jo dobimo, če izpeljemo dobro poznano navado. In prav to povezavo lahko izkoristite v svoj prid sedaj, ko si želite privzgojiti nove navade. Po športni aktivnosti (nova želena navada) se lahko nagradite s čokolado, ki vsebuje 92% kakava (nagrada) ali pa se po 1 tednu prehrane brez kruha (nova navada) v nedeljo zjutraj nagradite z rezino ali dvema polnozrnatega ekološkega ajdovega kruha (nagrada). Sčasoma vam bo nova navada prirasla tako k srcu in nagrade ne boste več potrebovali! Navada sama vam bo predstavljala nagrado: zjutraj se boste že v postelji veselili smutija iz banane, sveže špinače, ananasa in kokosove vode. Ali ko vas bodo športni dosežki preplavili z občutki sreče bo to že nagrada sama in potem boste vedeli, da vam je sprememba navad 100% uspela!

 

5. KORAK: Bodite opremljeni za nujne primere

Ne glede na vašo začetno motivacijo bodo obstajali trenutki, ko boste hrepeneli po tem, da bi zapadli v stare navade. Po napornem delovnem dnevu je kavč lahko toliko bolj poželjiv kot misel na odhod k telovadbi. Bodite pripravljeni na takšne situacije na primer tako, da si pripravite mantro: besedo ali stavek, ki vam bo pomagala prebroditi hude trenutke. Mislite na to, kako se boste počutili, če se boste uprli skušnjavi. Zaprite oči, globoko vdihnite in izdihnite in počakajte, da skušnjava mine. In četudi kdaj skušnjavi podležete – nič zato – začnite od začetka, kot da se ni nič zgodilo.

 

 

Vaša naloga je torej naslednja: Razmislite, katero svojo navado želite spremeniti. Oblikujte cilj in se zavežite k njemu tako, da o nameri poveste drugim. Nadomestite staro navado z novo in redno se nagrajujte za vztrajnost. Ne dovolite, da bi vas majhen poraz spravil iz koncepta. Poskusite ponovno in vztrajajte.

 

To so koraki, s katerimi sama dosegam spremembe v življenju in tudi meni ni vedno lahko. Začetki so težki in pogosto tudi manj zabavni, saj nihče ne aplavdira, napori pa so veliki. Sčasoma pa, s prvimi uspehi, postaneš sam svoj največji navijač. Nato se kakovost življenja povzpne na višjo raven in spremembe opazijo tudi drugi. In potem preprosto uživaš. :-)

 

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke