Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Kdo govori resnico o vitaminu B12?

17.6.2013
Natisni

Izvedite resnico o vitaminu B12. Koliko ga potrebujemo? Zakaj nam ga primanjkuje? Zakaj je postal tako velik problem v gibanju za zdravo prehrano? Odgovore na vsa vprašanja podajam v nadaljevanju.

 

 

 

 

Čemu vso pretiravanje okoli vitamina B12?

Vitamin B12 (kobalamin) je vitamin, ki igra pomembno vlogo v funkciji možganov in živčnega sistema, presnovi celic, regulaciji DNK in ustvarjanju krvi. Zato lahko njegovo pomanjkanje vodi do resnih zdravstvenih težav.  Dosedanje znanstvene raziskave so pokazale, da se največje zaloge vitamina B12 nahajajo v hrani živalskega izvora. To je razlog, zakaj so skoraj vsi zdravstveni in prehranski strokovnjaki prišli na idejo, da morajo ljudje, ki ne jedo mesa, svojo prehrano obogatiti z virom vitamina B12. Vsakdo, ki trdi, da je znanost o vitaminu B12 dosegla soglasje, ne pozna celotne zgodbe. Raziskave dr. Douglasa N. Grahama kažejo, da količina vitamina B12 niha pri vseh vrstah jedcev, tudi tistih, ki se prehranjujejo z mesno in mlečno prehrano. Pravi, da tako različne vrednosti vitamina B12 niso posledica premalo zaužite količine vitamina B12, temveč dejstva, da ga ne proizvajamo in absorbiramo na pravilen način.

 

 

Od kod prihaja vitamin B12?

Vitamin B12 proizvajajo mikroorganizmi, ki jih najdemo v zemlji. Lahko ga najdemo tudi v živalih in ljudeh, natančneje v njihovem črevesju. Vitamina B12 , ki je naravno prisoten v našem črevesju, naše telo ne absorbira v zadostnih količinah, zato je priporočljivo, da ga v telo vnesemo s hrano. V Kitajski študiji dr. Colin in Thomas Campell ugotavljata, da je »raziskava prepričljivo dokazala, da lahko rastline, ki rastejo v zdravi zemlji z zadostno koncentracijo vitamina B12 v njej, zlahka absorbirajo to hranilo«.

 

Dr. Colin in Thomas Campbell povzemata, da večina severnoameriškega kmetijstva poteka v relativno mrtvi zemlji, zdesetkani od kemičnih pesticidov, herbicidov, gnojil in kislega dežja. Zelenjava je oropana mikroorganizmov, ki prenašajo vitamin B12, tudi zaradi nenaravnih tehnik čiščenja zelenjave. Severni Američani s tako pridelano in prečiščeno zelenjavo le malo verjetno zaužijejo zadostne količine vitamina B12.

 

 

Koliko ga zares potrebujemo in kje ga dobimo?

 

Priporočene vrednosti vnosa vitamina B12*

 

 

Skupina

µg/dan

novorojenčki (do 6 meseca)

   0,3

dojenčki od 6 mesecev do 1 leta

   0,5

otroci od 1 leta do 3 let

   0,7

otroci od 4 do 6 let

   1

otroci od 7 do 10 let

   1,4

mladostniki od 11 let naprej

   2

odrasli

   2

nosečnice

   2,2

doječe matere (prvih 6 mesecev)

   2,6

 

 

Odrasli človek bi glede na priporočila* FDA (Food and Drug Association) moral zaužiti le 2 µg vitamina B12 na dan. Pa vendar so v nas vcepili strah, da potrebujemo živalske produkte ali da moramo jemati nadomestke vitamina B12 vsak dan (ki vsebujejo 100-200 mikrogramov vitamina B12), da ne bi prišlo do njegovega pomanjkanja in temu sledečih zdravstvenih težav. Da, vitamin B12 je ključen, absolutno ključen – ampak če ga potrebujemo le nekaj mikrogramov na dan, ga je resnično tako težko dobiti?!

 

Odgovor se glasi: sploh ni težko. Dr. Colin in Thomas Campbell sta mnenja, da sta »zdrava prehrana, ki vključuje sveža, ekološka živila rastlinskega izvora iz bogate prsti in način življenja, ki nas redno popelje v naravo«, najboljši odgovor na vsa vprašanja.

Če boste iz nekega razloga na krvnem testu vseeno ugotovili, da vam primanjkuje vitamina B12, obstajajo živila, ki vsebujejo še večje količine, kot zgoraj omenjena živila. Vitamin B12 se v večjih količinah pojavlja v:

 

Bio alge AFA vsebujejo zelo velike količine vitamina B12

 

 

Dodatno jemanje vitamina B12 svetujem predvsem tistim, pri katerih je krvni test pokazal prenizko raven vitamina B12 in ljudem, ki so na veganski prehrani že 20-30 let, saj se lahko šele v tem času količina vitamina B12 v telesu zmanjša. Vitamin B12 naj bo dodatek k prehrani tudi nosečnicam in doječim materam, ki ga v času nosečnosti  in prvih 6 mesecev dojenja potrebujejo večje količine kot ostali.

 

 

Zaključek!

Če jeste hrano, ki je zrasla iz zdrave in z mikroorganizmi bogate zemlje, boste zaužili dovolj vitamina B12. Vitamin B12 se namreč v jetrih shrani do 5 let! Pri naslednjem zajtrku si v kokosovo vodo primešajte pšenično travo in zraven pojejte pest inkovskih ali goji jagod. Ne jejte predelane hrane in ne uživajte prepogosto prevelikih količin alkohola, ki močno izčrpajo vaše vire vitamina B12.

 

VIR: http://www.organiclives.org/_blog/OrganicLives_Blog/post/The_Truth_about_Vitamin_B12/

 

 

 

 

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke