Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Menstrualne težave

28.11.2011
Natisni

Menstrualne težave so spremljevalke vsake ženske. Nekatere prizadene predmenstrualni sindrom, druge boleče menstruacije, groza če se zgodi oboje skupaj. Ekološke in ozaveščene ženske pa vedo, da za vsako »nevšečnost raste svoja rožica« in da si tudi te mesečne nadloge lahko ublažimo do te mere, da nam ne grenijo življenja.

 

 

Poglejmo torej kaj se nam dogaja v telesu in zakaj do menstrualnih težav sploh prihaja.

 

Predmenstrualni sindrom je posledica hormonskega neravnovesja, ki je del normalnega menstrualnega cikla. Velikost neravnovesja in občutljivost nanj je pri ženskah različna. V prvih dveh tednih menstrualnega cikla se v telesu dviguje hormon estrogen, hormon progesteron pa pada. V tem času se ženske počutimo zadovoljne, razmišljamo pozitivno in se na splošno počutimo dobro. Ko nastopi ovulacija estrogen doseže svojo najvišjo mejo, progesteron pa najnižjo, kar lahko poleg dobrega počutja povzroči celo vzneseno stanje. V naslednjih dveh tednih po ovulaciji pa se začneta ta dva hormona gibati v nasprotno smer - estrogen vse bolj pada, progesteron pa narašča. Tukaj pa nastopijo vsem znani simptomi: razdražljivost, psihična občutljivost, občutek sestradanosti in povečan tek, nespečnost, potrtost, tesnoba, nabiranje vode v telesu, napetost v dojkah, mozolji, herpes, glavobol, bolečine v križu, trebušni krči, napihnjenost v trebuhu, čustvena nestabilnost, težave s koordinacijo, spremenljiv libido in še bi lahko naštevali.

 

Ko enkrat nastopi menstruacija pa pride do novih težav – močne in boleče menstruacije, ki lahko v najslabšem primeru povzročijo nezavest. Med menstrualne težave pa poleg premočnih in bolečih menstruacij štejemo še prešibke in nerede menstruacije. Vzroki za nastanek težav so lahko ovire v jajcevodih – ciste, zaprti prehodi, polipi in druge nepravilnosti, zmanjšana gibljivost organov, ki se v času menstruacije in poroda ne prilagajajo ali pa sama kri, ki je gosta in polna strdkov in zaradi tega s težavo teče skozi kanale.

 

 

Menstrualne težave in predmenstrualni sindrom lahko močno ublažimo s pravilno prehrano, potrebno je samo vedeti česa nam primanjkuje in česa imamo v naši prehrani preveč.

 

Predmenstrualni sindrom

 

Iz prehrane je potrebno v celoti izločiti rafinirana živila z visokim glikemičnim indeksom, kot so beli sladkor, pecivo iz bele moke in vse vrste sladkarij, ki na vseh ravneh povečujejo hormonske motnje. Takšna hrana povzroča hitro izločanje inzulina, kar povzroči padec glukoze pod normalne vrednosti. Proces imenujemo hipoglikemija, povzroči pa izločanje adrenalina, ki ovira slabo izrabo progesterona in nadvlado estrogena.

 

Zelo koristno je tudi iz prehrane izločiti mlečne izdelke, predvsem jogurt, sladoled in svež sir, saj obstaja sum, da na moteno presnovo ženskih hormonov vplivajo hormoni, ki jih uporabljajo pri vzreji goveda ob tem pa še pesticidi in antibiotiki iz prehrane krav. Mleko in mlečni izdelki iz ekološke reje pa na drugi naj ne bi škodljivo vplivali na maternično tkivo in prsi. Idealen nadomestek kravjega mleka je sojino mleko in izdelki iz soje, ki vsebujejo veliko rastlinskih vlaknin, fitoestrogena in so bogat vir mineralov.

 

Predmenstrualni sindrom (PMS) povzročajo tudi pomanjkanje vitaminov B6 in B12, ki sta nujna v procesu presnove estrogena. PMS povzročajo tudi pomanjkanje vitamina C, E ter selena, ki skupaj z vitamini B skupine pomagajo pri presnovi estrogena v jetrih. Med znanimi in resničnimi »zdravilci« PMS-a so maščobe kot vir esencialnih maščobnih kislin, ki so sestavni del celičnih membran. Med njimi izstopajo omega 3 maščobne kisline, zelo pomembno pa je ravnovesje med omega 3-6 in 9 maščobnimi kislinami. Vzroki za PMS so tudi:

  • pomanjkanje kalcija ter magnezija, ki blažita telesne in čustvene simptome PMS-a,
  • pomanjkanje vitamina B1, ki se kaže v obliki utrujenosti, mišičnih krčev in bolečin ter
  • pomanjkanje vitamina E, ki vpliva na napete in boleče prsi.

 

Tukaj je seznam živil, ki vsebujejo naštete vitamine in minerale v zelo visokih vrednostih in ki bodo preizkušeno izboljšali tvoje počutje skozi celoten menstrualni ciklus:

 

  • Chia semena (omega 3 maščobne kisline, kalcij, magnezij, vitamin E in vitamini B skupine, zlasti B12)
  • Konopljino olje (idealno razmerje omega 3-6-9 maščobnih kislin, vitamini B skupine in vitamin E)
  • Camu camu (eden najbogatejših virov vitamina C kar jih poznamo)
  • Acai (vsebuje predvsem veliko vitamina E)
  • Črni sezam (magnezij, kalcij, selen, vitamin E in vitamini B skupine)
  • Kopriva (kalcij, kalij, vitamine C in B)
  • Maca (kalcij, magnezij, vitamini B1, B12, C in E)
  • Brusnice (kalcij, kalij, vitamin C)
  • Kamut (magnezij, vitamini B in E)

 

Boleče, močne, neredne in prešibke menstruacije

 

Pri bolečih menstruacijah je potrebno izpostaviti matični mleček, ki krepi in regenerira rodila ter ureja hormonsko delovanje telesa. Podoben učinek ima tudi maca, šentraj pa krepi maternico, ki pa ga ne smemo jesti med nosečnostjo. Meta mehča gladke mišice, kar povzroča lažji prehod krvi po jajcevodih. Pri pregosti krvi in krvi, ki vsebuje veliko strdkov si najlažje pomagamo z ingverjem, rožmarinom, majaronom in pehtranom, ki redčijo kri. Menstrualne krče pa odpravlja limonina melisa. Če imamo preobilno menstruacijo si pomagamo z žajbljem, pri prešibkih pa z cimetom, kumino in korenino peteršilja. Kadar menstruacija zamuja si pripravimo luštrek ali janež, ki spodbujata menstruacijo.

 

Klikni na povezavo za zdravo malico, ki bo uravnotežila tvoje hormone.

 

 

 

Besedilo delno povzeto po:  Ščepec rešitve: zamolčane zdravilne moči začimb

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke