Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Moj otrok bo jedel zdravo!

4.9.2013
Natisni

Otrokova sposobnost učenja in vedenje sta v veliki meri odvisna od tega katera hranila možgani uporabljajo kot gorivo. Biokemična neravnovesja v telesu vodijo do celega spektra motenj v vedenju, kot sta težave s koncentracijo in težave v razpoloženju, do klinične diagnoze pomanjkanja pozornosti ali avtistične motnje. Štiri glavna področja biokemičnega neravnovesja se nanašajo na pomanjkanje maščobnih kislin, uravnavanje krvnega sladkorja, pomanjkanje vitaminov in mineralov ter alergije na hrano.

 

 

 

 

Uravnotežene maščobe za boljšo možgansko moč

Šestdeset odstotkov teže možganov sestavljajo maščobe. Izbira najpametnejšega ravnovesja prehranskih maščob je ključnega pomena tako za rastoče kot za starajoče možgane. Dve izmed najpomembnejših maščobnih kislin za naše možgane sta eikozapentaenojska kislina (EPA) in dokozaheksaenojska kislina (DHA), obe nenasičeni omega-3 maščobni kislini. EPA in DHA maščobni kislini sta pomembni za pravilno komunikacijo med nevrotransmiterji v možganih in so potrebni za strukturne in funkcionalne vloge v možganskih celicah.

 

Pomanjkanje omega-3 maščobnih kislin v telesu je povezano s hiperaktivnostjo, s težavami pri učenju in motnjami v vedenju. Nedavna študija, ki je vključevala 117 otrok, starih med 5 in 12 let, je pokazala pomembne izboljšave v branju, pisanju in simptomih pomanjkanja pozornosti po treh mesecih jemanja dopolnil, ki vsebujejo EPA in DHA maščobne kisline.

 

Prehranski vir omega-3 maščobnih kislin so lanena semena, orehi, olje oljne ogrščice, konopljina semena, konopljino olje in chia semena.

 

 

Bio chia semena PlanetBIO

Chia semena

- najbogatejši vir rastlinskih omega-3 maščobnih kislin od sedaj poznanih rastlin na svetu

- izredno bogata z antioksidanti

- bogata z vitamini (A, B1, B2, B3, B6, B8, E)

- vsebujejo veliko mineralov (kalcij, kalij, magnezij, fosfor, železo, natrij, cink,...)

 

 

Ključni vitamini in minerali

Za mlade možgane so ključni tudi nekateri minerali in vitamini. Predvsem je veliko pozornosti pri otrocih s slabim načinom prehranjevanja pritegnilo pomanjkanje magnezija in cinka. Pomanjkanje magnezija v telesu je lahko povezano z slabim razpoloženjem, hiperaktivnim vedenjem in nespečnostjo. Pomanjkanje cinka je povezano s slabim razpoloženjem, slabimi učnimi sposobnostmi in pogostimi okužbami, ki povzročajo več zamujenih dni v šoli. Izjemno pomembni za številne biokemične procese v telesu so tudi B vitamini. Tudi pomanjkanje vitaminov B skupine je povezano z nizkim razpoloženjem, nizko ravnjo energije, strahom, razdražljivostjo in učnimi težavami.

 

Živila, ki vsebujejo magnezij, so: zeleno listna zelenjava, soja, oreščki, alge, oves, rjavi riž, avokado, banane, koruza in nekatere mineralne vode. Surova živila vsebujejo veliko več magnezija kot kuhana.

 

Velik problem pri otrocih je tudi pomanjkanje železa. Pomanjkljivost se kaže v utrujenosti, zmanjšani pozornosti, zmanjšani odpornosti na okužbe in oslabljeni sposobnosti učenja. Izkazalo se je, da se slabokrvni otroci slabše odrežejo pri besedišču, branju in opravljanju izpitov. Holin, hranilo, ki ga najdemo v oreščkih, ima pozitiven učinek na razvoj možganov in spomina. Antioksidanti iz flavonoidov, ki jih najdemo v borovnicah, jagodah in z vitaminom C bogatih živil, prav tako veliko pripomorejo k izboljšanju možganskih funkcij.

 

Veliko železa vsebujeta melasa iz sladkornega trsa in kopriva. Kopriva pomaga, da se železo lažje absorbira v telo, zato je koprivin ča,j sladkan z melaso, odlična izbira.

 

     

Melasa iz sladkornega trsa                                  Koprivin čaj Sonnentor

 

 

Kaj pa sladkor?

Živila, ki vsebujejo hitro sproščajoče ogljikove hidrate, kot so sladila, povzročijo začasno in prekomerno hiperglikemijo, čemur sledi sunkovit padec krvnega sladkorja. To lahko privede do vedenjskih sprememb in do težav z učenjem, še posebej pri otrocih, ki so bolj občutljivi na sladkor. Raziskovalci na univerzi Yale so 25 zdravim otrokom ponudili pijačo z enako količino sladkorja, kot jih vsebujejo gazirane pijače. Ko se je povečala adrenalinska raven in ko je raven sladkorja v krvi začela nihati, so vsi otroci imeli težave s koncentracijo in postali razdražljivi.

Izbira kakovostnega sladila je zelo pomembna. Odlična izbira je Yacon sirup, ki ne dvigne sladkorja v krvi, saj je njegov glikemični indeks 0.

 

 

Bio Yacon sirup premium

 

Nobenega dvoma ni, da otroški možgani delujejo bolje, če jim dovajamo s hranili bogato hrano. Podhranjenost vpliva na vedenje otrok, njihov uspeh v šoli in njihovo sposobnost koncentracije. Kot prodajalna s polnovredno hrano in z željo po zdravih ljudeh, si prizadevamo, da bi zdravo jedli tudi vaši otroci.

 

Zato v nadaljevanju podajamo nekaj smernic za zdravo prehranjevanje šolskih otrok.

 

 

1. Najpomembnejši je zajtrk

Otroci, ki jedo zajtrk, se bolje odrežejo v matematičnih predmetih in pri branju, imajo večjo pozornost, so manjkrat bolni in se tudi bolje vedejo. Med otroci, ki ne jedo zajtrka je opažena manjša pozornost, večji odpor do šolskega dela in manjša prisotnost pri pouku. Za zajtrk svojemu šolarju ponudite cela zrna (piro, kamut, ječmen, oves) skupaj z arašidovim ali mandljevim maslom. Poskusite tudi z polnozrnatimi ovsenimi kosmiči, prelitimi s praženimi orehi in dodatkom melase, ki vsebuje veliko železa. Za zajtrk vedno prav pride zeleni smuti iz sladkega sadja in zelenolistne zelenjave, ki mu lahko dodate kapljico konopljinega olja (za omega 3 maščobne kisline).

 

2. Možganom prijazni ogljikovi hidrati

Živila z nizkim glikemičnim indeksom, kot so polnozrnate žitarice, fižol in stročnice možganom zagotovijo potrebna hranila in pomagajo ohraniti enakomerno raven sladkorja v krvi.

 

3. Prave maščobe

Osredotočite se na esencialne omega 3 maščobne kisline, ki jih moramo v telo vnesti s hrano. Med esencialne maščobne kisline spadajo tudi omega 6 maščobne kisline, ki pa jih vsebuje vsa predalna hrana in če želimo vzpostaviti idealno ravnovesje 3-6-9 maščobnih kislin (omega 9 proizvaja naše telo samo), si moramo zagotoviti dober vir omega 3 maščobnih kislin. To so: oreščki, oljčno olje, konopljino olje, konopljina semena,avokado, olje oljne repice in chia semena. Zmerni bodite z nasičenimi živalskimi maščobami in tropskimi olji, povsem pa se izognite trans maščobam iz delno hidrogeniranih olj.

 

4. Voda daje življenje

Že toliko krat slišano – kri je v 80 % sestavljena iz vode. Ko teče skozi telo, odplavlja strupe in omogoča hranilom, da dosežejo različne dele telesa. Pravilna hidracija je ključnega pomena za koncentracijo in budnost.

 

5. Kako do vitaminov in mineralov

V bogati zemlji, ki ni sprana in nasičena s pesticidi, zraste zelenjava in sadje, ki vsebuje vse minerale in vitamine, ki jih potrebuje naše telo. Žal se nahajamo v časih, ko je težko najti takšno hrano, če jo že, je včasih naši otroci ne marajo. Posezite po ekološko pridelani hrani, ki vsebuje več vitaminov in mineralov kot konvencionalna. Zanimiva pridobitev iz vsega sveta so tudi superživila, ki so nabita z veliki količinami vitaminov in mineralov. Zakamuflirana v odličen smuti, sploh ne bodo prevzele okusa, bodo pa 100 % učinkovale.

 

6. Dajte jim pametnih prigrizkov

Presne ploščice, krekerji, čipsi, sladice…zagotovo najbolj zdravi prigrizki, ob enem pa še neverjetno okusni. Ne preveč kalorični, zelo sitostni ter zelo zdravi. Če boste svojim otrokom v torbo dali eno od teh ploščic, bodo pojedli to eno in s tem potešili željo po nezdravih sladkarijah, ob enem pa pridobili veliko kakovostnih hranil in se tudi za dalj časa nasitili. Resnično dobra izbira!

 

Presna ploščica z okusom čokolade in dodatkom mladega ječmena

 

7. Dvignite možgansko dejavnost s proteini

Beljakovine zagotavljajo aminokisline iz katerih nastanejo nevrotransmiterji. Najpomembnejša sta triptofan in tirozin. Triptofan je predhodnik serotnina, ki sprošča možgane, tirozin pa predhodnik dopamina, adrenalina in noradrenalina, ki povečajo možganske funkcije.

 

8. Vse je v ravnotežju

Najpomembneje, da vsa hranila združite v ravnovesje, saj le to daje največje učinke. Pravi ogljikovi hidrati v ravnovesju z beljakovinami, pisanim sadjem in zelenjavo, enkrat in večkrat nenasičenimi maščobami, dajejo bogato hranilno bilanco.

 

Prepričani smo, da imamo v Normi vse kar potrebujete za zdravje vaše celotne družine, zato se veselimo srečanja z vami!

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke