Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Moj otrok ne mara sadja in zelenjave

20.5.2012
Natisni

Vsi vemo (in že ptički na drevju čivkajo), da sta sadje in zelenjava zdrava! Da lahko prav zaradi njiju upamo celo na daljše življenje. Nutricionisti ju štejejo k hrani z »visoko gostoto hranljivih snovi«, kar pomeni, da glede na kalorije vsebujeta veliko vitaminov in mineralov. Poleg tega sta revna z maščobami in bogata z antioksidanti, predvsem pa predstavljata dober vir vlaknin.

 

 

 

 

»Vse lepo in prav«, boste rekli. Vendar, kako otroka pripraviti do tega, da bo tak zaklad zdravja zaužil? Vsaj enkrat na dan? Ta ali podobna vprašanja si zastavlja veliko staršev.

 

Dejstvo je, da si svoje prehranjevalne navade pridobimo v prvih letih življenja. Zato je izrednega pomena, da je otrok prav takrat deležen karseda raznolike prehrane. In še eno pomembno dejstvo – hrana, pri kateri se otrok najbolj pači ali je niti poskusiti noče, naj zaradi tega NE izgine iz jedilnika. Ponudite mu jo večkrat (vsaj enkrat tedensko). Tako boste dali otroku vedeti, da je »zelena stvar« na krožniku stalnica vašega jedilnika, zato jo bo sprejel in tudi zaužil. Iz tega namreč izvira najpogostejša napaka, ki jo starši delamo pri pripravi obrokov. In sicer ta, da ko otrok nečesa noče pojesti, mu iz skrbi, da ne bo ostal lačen, raje pripravimo njegovo najljubšo jed. Na tak način ne bo nikoli spoznal in okusil raznolike in zdrave hrane!

 

Če otrok viha nos nad vsem, kar spominja na listje in zrnje ali je zelene barve in če ne pokaže niti najmanjšega navdušenja nad sočnim sadjem, je potrebno ubrati drugačno pot. Ko pride do tega, da ostanemo povsem brez idej in se ne moremo domisliti ničesar, kar bi otroka prepričalo k grižljaju zdravja, se je priprave obroka potrebno lotiti bolj načrtno.

 

 

 

 

Mislite, da ste poskusili že prav vse? Mogoče boste v naslednjih nasvetih našli takšnega, ki ga še niste uporabili v praksi in se vam bo zdel uporaben ter zanimiv. In kar je najpomembneje – da bo prepričal vašega otroka!

 

  • Začne se pri velikosti porcije. Odrasli ponavadi pretiravamo in otroku pripravljamo prevelike obroke. Navadno zadostuje že, da za merico vzamemo dlan: količina ene porcije je toliko, kolikor lahko otrok vzame v svojo dlan.
  • Otrok naj je z zanimanjem! Tako so strokovnjaki prepričani, da je priporočljivo dnevno zaužiti sadje in zelenjavo v vseh barvah mavrice. Vsaka od barv namreč na svoj način učinkuje na telo in ga oskrbuje s hranili. Prav tako je tak obrok na pogled vabljiv!
  • Otroci naj vam pomagajo pri izbiranju in nakupovanju zelenjave.
  • Sveže sadje in celo zelenjavo je najbolje zmleti ali pretlačiti v sadno ali zelenjavno kašo, ki jo lahko poljubno okrasite s celimi kosi sadja ali zelenjave.
  • Zelenjavno juho s celim zrnjem ali stročnicami z mešalnikom spremenite v kremno.
  • Surovo zelenjavo, narezano na paličice (korenček, bučke, koleraba, por,…) imajo otroci pogosto raje od kuhane.
  • Otroka vključite v pripravo obroka! Če lahko sam nareže ali pretlači svoje sadje ali zelenjavo, bo to tudi raje poskusil.
  • Hrano, ki jo ima otrok najraje, dekorirajte z zelenjavo!

 

 

 

Eksperimentirajte in predvsem skupaj uživajte z otrokom! Uspeh je zagotovljen.

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke