Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Naj bo zajtrk zdrava popotnica dnevu

1.9.2014
Natisni

Verjamemo, da veste kako pomemben del dneva je zajtrk in tudi verjamemo, da svoj zajtrk planirate načrtno in skrbno. Pa vendar smo se odločili spregovoriti o tem prvem obroku v dnevu in poiskali teme, ki jih mogoče še ne poznate. Spregovorili bomo namreč o pravilnem začetku dneva, glikemičnem indeksu živil, pomembnih maščobah, ki bi jih naš zajtrk moral vsebovati ter drugih zanimivostih. Zatorej vabljeni v svet načrtovanja zdravega zajtrka, ki vas bo uspešno prekrmaril skozi delovnike in šolske ure.

 

 

 

Dan začnite na stranišču :-)

 

Zdrav začetek dneva se naj prične na stranišču. Ko zjutraj vstanete izpraznite mehur in črevesje, saj boste s tem zbudili svoj prebavni sistem, obenem pa iz telesa odstranili strupe, ki so se nabrali čez noč.

 

Zatem si obrišite nos, saj boste s tem odprli dihalne poti, naredili prehodne energetske poti in omogočili vnos kisika v telo.

 

Nazadnje še postrgajte obloge iz jezika – presenečeni boste kaj se je na jeziku nabralo čez noč. Obloge na jeziku so neposredna refleksija vaše prehrane.

 

Prvi obrok po nočnem postu

 

Ker je zajtrk prvi obrok po nočnem postu, s hrano ne smemo pretiravati. Zajtrk naj bo hranilno bogat in krepčilen, vendar ne količinsko pretiran. Da boste svoj želodec pripravili na vnos hrane, priporočamo, da najprej spijete kozarec mlačne vode, v katerega lahko stisnete nekaj limoninega soka.

 

Za zajtrk hrana z nizkim glikemičnim indeksom

 

Glikemični indeks pove, kako se ogljikovi hidrati sproščajo v kri in s tem vplivajo na nivo sladkorja v krvi. Najvišji glikemični indeks imajo ogljikovi hidrati, ki jih telo hitro »predela«, ogljikovi hidrati, ki jih telo počasneje absorbira in »predela« pa imajo nizek GI. Hrana z visokim GI, sladkor v krvi hitro dvigne, čemur sledi tudi hiter padec, s tem pa seveda tudi padec energije. Po zajtrku si seveda ne želite biti utrujeni. Najvišji GI imajo predelana hrana, kot so bela moka, beli sladkor, beli riž, testenine iz bele moke…

 

Da ne bi kmalu po zajtrku doživeli sladkornega sesutja, za zajtrk raje izberite živila z nizkim GI.

 

Če najraje zjutraj posegate po sadju in sadnih sokovih, ki so odličen vir čiste energije, potem izberite jabolka, hruške, grozdje, marelice, slive, breskve, nektarine in jagodičevje. Izogibajte se bananam, ananasu, lubenicam in mangu, ki imajo visok GI.

 

Tudi sveža zelenjava in zelenjavni sokovi so lahko odlična izbira, saj imajo prav tako veliko energije in večinoma nizek GI.

 

Nizek glikemični indeks imajo tudi oves, chia semena, otrobi indijskega trpotca, oreščki, semena, mleko in jogurt, tofu, avokado, suhe marelice in slive ter suhe murve.

 

 

Murve imajo zelo nizek GI, so bogat vir hranilnih snovi, nizkokalorične ter polne antioksidantov. Murve so naravni vir vlaknin, hkrati pa so bogate z železom in vitaminom C, ki imata vlogo pri delovanju imunskega sistema ter sproščanju energije pri presnovi. Kombinacija hranil je pri belih murvah optimalna, saj vitamin C povečuje tudi absorpcijo železa.

 

Zdrave maščobe za možgančke

 

Šestdeset odstotkov teže možganov sestavljajo maščobe. Izbira najpametnejšega ravnovesja prehranskih maščob je ključnega pomena tako za rastoče kot za starajoče možgane. Dve izmed najpomembnejših maščobnih kislin za naše možgane sta kisline EPA in DHA, obe nenasičeni omega-3 maščobni kislini. EPA in DHA maščobni kislini sta pomembni za pravilno komunikacijo med nevrotransmiterji v možganih in so potrebni za strukturne in funkcionalne vloge v možganskih celicah.

 

Prehranski vir omega-3 maščobnih kislin so lanena semena, orehi, olje oljne ogrščice, konopljina semena, konopljino olje in chia semena.

 

 

Chia semena

  • najbogatejši vir rastlinskih omega-3 maščobnih kislin od sedaj poznanih rastlin na svetu
  • izredno bogata z antioksidanti
  • bogata z vitamini (A, B1, B2, B3, B6, B8, E)
  • vsebujejo veliko mineralov (kalcij, kalij, magnezij, fosfor, železo, natrij, cink,...)

 

Chia semena so idealna hrana za zajtrk, saj vsebujejo veliko omega-3 maščobnih kislin, beljakovin, so zelo nasitna, imajo nizek GI, ob enem pa še veliko mikro in makro hranil.

 

Ne morete brez kave?

 

Kava je super poživilo, ki vas hitro prebudi, žal pa ima tudi zelo neprijetne stranske učinke. Ker je kava močan diuretik, naše telo dehidrira, že minimalno pomanjkanje vode pa povzroči velik padec energije. Zato pogosto po tem ko spijemo kavo, čez nekaj časa doživimo ravno nasprotni učinek.

 

Mehkeje bo z vami ravnala guarana – sadež, ki prav tako poveča energijo v telesu, zahvaljujoč sestavini guaranin, ki je skoraj identičen kofeinu, le da se veliko počasneje absorbira v krvni obtok in ima zato daljši, bolj enakomeren in bolj prijeten občutek.

 

 

Ekološka guarana v prahu zvišuje nivo energije in fizične vzdržljivosti, nas ohranja budne, izboljšuje spomin, čisti krvni obtok, spodbuja metabolizem in deluje kot antioksidant.

 

Poskrbite za pravi začetek dneva, saj po jutru se dan pozna :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke