Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Najboljša jesenska živila

26.9.2011
Natisni

 

Tako pa smo zakorakali v jesen. Poletne dobrote bodo kmalu pošle, prihajajo pa jesenske. Pojdimo ven in si privoščimo globoko temne barve zelenjave in sočno sadje bogato s hranili in fitokemikalijami, ki ne bo le razveselilo naša čutila, temveč tudi okrepilo naš imunski sistem in nas pripravilo na hladno sezono.

 

Tukaj je seznam nekaterih najboljših jesenskih živil.

 

Jabolka – Jabolka vsebujejo flavonoide, ki so eden najboljših antioksidantov na voljo v obliki hrane. Jabolka imajo veliko koristi za zdravje, od zmanjšanja nevarnosti za srčne bolezni, do preprečevanja raka. Obstajata dva razloga zakaj so jabolka dobra izbira, še posebej v jesenski sezoni – prvič imajo močne protivnetne in anti-alergene lastnosti, ki odženejo pogoste infekcije in alergije, in drugič, so odlična za kožo in ti pomagajo, da izgledaš in se počutiš mlajši. Privošči si jih za zajtrk ali malico in tako zares odženi zdravnika vstran!

 

 

Brusnice – Brusnice so odlično, sočno in zelo zdravo sadje, dostopno v jesenski sezoni. Vsebujejo zelo malo kalorij in so odličen vir antocianinov - skupina vodotopnih pigmentov, ki dajejo rastlinam sijoče barve ter zdravijo srčno-žilne bolezni in so močan antioksidant. Brusnice prav tako igrajo pomembno vlogo pri zdravljenju bolezni dlesni, ustnih in želodčnih razjed, okužb sečil in različnih oblik raka. Uživaj jih sveže ali posušene, lahko pa iz njih pripraviš tudi sokove in omake.

 

 

Buče – Buče so zagotovo še eno nepogrešljivo jesensko živilo, obogateno z antioksidanti, beta-karotenom, vitaminom C in folati. Tudi semena so bogat vir cinka in omega-3 maščobnih kislin. Jeseni zrak postane bolj suh, kar pa vpliva na našo kožo, da postane suha in razpokana. Vključi buče v del svoje prehrane in tvoja koža bo navlažena, gladka in brez okužb.

 

 

Česen – Česen je resnično zdravilo narave. Vsebuje alicin, kemikalijo, ki je zelo učinkovita pred virusi, glivicami in bakterijami. Uživanje česna lahko zmanjša raven LDL holesterola v krvi in preprečuje nastanek raka. Česen prav tako vpliva na izboljšanje počutja.

 

 

Ingver – Ali ti je ljubši ingverjev čaj, vložen ingver ali preprosto svež ingver z medom, so koristi od tega korena ogromne. Ingver zdravi kašelj, prehlad in gnojno grlo, pomirja želodec in zagotavlja sprostitev prebavnih težav, preprečuje slabost in odpravlja alergije. Znano je, da ingver deluje kot naravno protivnetno sredstvo in je zelo dober za kostno-mišična obolenja.

 

 

Pastinak – Pastinak je koren zelenjave, ki spadajo v družino korenja. Je bogat vir vlaken, vitamina C, železa in kalcija. Najdemo ga predvsem v hladnejših podnebjih in je v glavnem zimska zelenjava. Lahko ga ješ surovega, za njegov sladek in nežen okus pa ga pokuhaj z ostalo zelenjavo.

 

 

Ohrovt -  Ohrovt je globoko zeleno listnata zelenjava, večinoma na voljo v jesenski sezoni. Ohrovt deluje kot spodbujevalnik imunskega sistema, počisti pljučne zamašitve, odganja alergije in okužbe. Ohrovt je zlasti koristen za okužbe želodca in jeter. Je bogat z železom, beta-karotenom, kalcijem, kalijem in vitaminom C in kot tak nujen, da ga vključiš v svojo jesensko prehrano.

 

 

Sladki krompir – Poleg dejstva, da je sladki krompir jeseni široko dostopen in odličnega okusa, je tudi skladišče koristi za naše zdravje. Ti sladki užitki vsebujejo velike količine beta-karotena (vitamina A) in vitamina C ter tako zlahka ubranijo naše telo pred prehladi in drugimi okužbami. Sladki krompir je odlična izbira hrane za diabetike, saj so nizko glikemično živilo. Velika količina vlaknin v sladkem krompirju spodbuja zdrav prebavni trakt in odpravlja zaprtje. Za najboljši okus, jih jej še vroče.

 

 

 

Cimet – Cimet je eno najstarejših poznanih začimb in odlična izbira v jesenskem času. Cimet se najpogosteje uporablja v tradicionalni kitajski in ayurvedski medicini kot zdravilo za prehlad, kašelj, slabost, vetrove, drisko, diabetes in mnoge druge telesne tegobe. Cimet pomirja čute in vpliva na toploto in udobje našega telesa. Cimet prav tako izboljšuje energijo in vitalnost in je posebej koristen za ljudi, ki imajo topla telesa, vendar hladne noge. Cimetov prah lahko potresemo čez solate in stanske jedi, ga zmešamo s sokovi ali čajem.

 

 

Poper – Druga skupina začimb, ki je odlična za brbončice, kot tudi za zdravje, so različne oblike popra. Dodajanje popra v prehrano, lahko pomaga na različne načine - izboljšuje prebavo, zmanjšuje napenjanje, odpravlja bolezni prebavil, uničuje bakterije in viruse, počisti prsne zamašitve, odpravlja kašelj ter prehlad in tako dalje. Poper je prav tako bogat vir antioksidantov. Ne glede na to kateri poper ti je ljubši – kajenski, črni, bel, vsi so čudovit in zdrav dodatek k tvojim jesenskim receptom.

 

 

Našteto sadje, zelenjava in začimbe bodo izboljšala tvoj imunski sistem in tvoje telo ohranjala toplo in udobno, tako da bo pripravljeno za hladne dni.

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri