Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Presna hrana

2.7.2012
Natisni

Presna hrana oziroma presnojedstvo postaja vedno bolj poznano širši javnosti in čedalje več ljudi ga povezuje s pojmi kot so zdravje, zadovoljstvo, vitalnost in prehod na višje stanje zavesti. Prav tako zdravstvena stroka vedno bolj priznava prednosti uživanja nepredelane, žive rastlinske hrane in svari pred škodljivostjo predelanih umetnih živil.

 

 

 

 

Kaj sploh je presnojedstvo? To je način prehranjevanja, kjer hrana ni segreta nad 45 stopinj Celzija. Uživa se izključno živa, nekuhana in nepredelana hrana. Izločena so torej vsa tista živila, ki so »mrtva«, torej kuhana. S kuhanjem v vodi se hrana razvrednoti. V njej uničimo tisto najpomembnejše – encime, vitamine, minerale in antioksidante. Te snovi v našem telesu ohranjajo in krepijo imunski sistem ter zagotavljajo neizčrpen vir energije in zdravja. S kuhanjem pa jih uničimo kar 80 %! Tako živo hrano sestavljajo sveže in suho sadje, semena, oreščki, kalčki, zelenjava in zelenje – živila, ki so polna vitalnosti in v sebi nosijo informacijo življenja.

 

Vedno več je pričevanj in izkušenj bolnikov, ki so rezultate presnega prehranjevanja izkusili na lastni koži. Tako tudi medicinska stroka počasi začenja priznavati moč žive hrane, s katero lahko odpravimo najrazličnejše degenerativne bolezni sodobnega časa: alergije, psoriazo, glivična obolenja, različne vrste raka, bolezni prebavil, sladkorno bolezen in celo duševne motnje.

 

 

Prehodno obdobje razstrupljanja

V času prehoda s kuhane na presno hrano pride v telesu do procesa razstrupljanja. Vse, kar smo dolga leta kopičili v celicah, se začne sproščati. To lahko občutimo v obliki slabšega fizičnega počutja – občutek napihnjenosti, utrujenosti, glavobolov, izločanje močnega urina, močnejše menstruacije, vrtoglavice, zaznavanje slabega vonja telesa in podobno. Vendar je dobra stran takšnega počutja zavedanje, da nekaj delamo prav in da se telo čisti!

 

 

Kje dobiti vsa potrebna hranila?

S tem vprašanjem se ukvarja večina ljudi. Prepričani so namreč, da s presno hrano telo ne more dobiti dovolj beljakovin, vitaminov in mineralov. Vendar sodobne raziskave kažejo, da to ne drži. Telo je namreč samo sposobno ene vrste hranil pretvoriti v druge.

 

Ogljikove hidrate in sladkorje na uravnotežen način pridobimo s sadjem in z nekaterimi vrstami zelenjave. Če čutimo pomanjkanje energije, si lahko pomagamo z datlji, sušenimi figami, korenjem, rdečo peso in celo z olji (oreščki), ker jih telo samo pretvori v ogljikove hidrate.

 

 

 

 

Kar se tiče beljakovin, je dobro vedeti, da telo ne potrebuje kompleksnih beljakovin, kot so meso, kravje mleko in stročnice. Potrebuje le enostavne beljakovine (esencialne beljakovine), ki jih vsebujejo rastline in sadje. Zaužito hrano telo najprej predela v esencialne aminokisline, iz katerih kasneje izgradi sebi lastne beljakovine. Prav tako je zanimivo, da naše telo s pomočjo encimov vsak dan pretvarja dušik, ki ga vdihujemo v beljakovine. Dobre vire beljakovin tako najdemo v temnolistni zelenjavi (koprive, regrat, peteršilj, temnolistni ohrovt, špinača, rukola, zelenje cvetače in brokolija), klorela, spirulina, kaljene stročnice ter še veliko več.

 

Popolni viri beljakovin, ki vsebujejo vse aminokisline, pa so konopljina semena, mandeljni, chia semena, bučna semena avokado in laneno seme.

 

 

Zelenje in Victoria Boutenko

Zelenje (ne zelenjava) je posebna kategorija hranil, ki jo je uvedla ruska nutricistka Victoria Boutenko. Izraz se nanaša na zelene liste rastline, ki jih je mogoče oviti okoli prsta. Te dele rastline večina od nas zavrže. Vendar so znanstvene raziskave pokazale, da je v temnozelenih listih zelenjave veliko več zdravilne in hranilne moči kot v sami zelenjavi. Za primer navajam: listje rdeče pese vsebuje kar 2000-krat več vitamina K, 200-krat več vitamina A in 7-krat več kalcija kot gomolj rastline. Tako Victoria uvaja v našo prehrano zelene kašaste sokove, ki so z visokim deležem klorofila pomemben vir zdravja, ne glede na način prehranjevanja, ki ga imamo. Zelenje je sestavina vsakega sveže stisnjenega soka, dodamo pa mu še sadje v enaki količini in vodo. Z dobrim mešalnikom ohranimo v soku vse vlaknine.

 

 

 

 

Kaj lahko torej pričakujete, če užito hrano povečate na približno 80-100 % presne hrane in vanjo vključite tudi zelene sokove?

 

Na fizičnem nivoju imate več energije in posledično potrebujete manj spanja, izgubljate težo, polepša se vaša koža in delujete pomlajeno, dobite močnejše zobe in krepkejše lase, odpornejši imunski sistem, ozdravite ali vsaj izboljšate lahko stanja kroničnih bolezni, izostrite voh, sluh in vid, izboljšate reflekse in še veliko več.

 

Na mentalnem in duhovnem nivoju boste opazili večjo bistrost in pozitivnost, boljši spomin, prebujanje samozavesti in razvoj poguma.

 

Izkoristite prednosti presne hrane in naslednjič v svojo košarico dodajte še kakšno sadje in zelenjavo in kmalu boste na sebi opazili razliko.

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke