Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Sveži sokovi - več življenja?

7.5.2012
Natisni

Ljudje postajamo vedno bolj ozaveščeni – pravzaprav pa se le vedno bolj spominjamo življenja, ki smo ga nekoč že živeli. Vračamo se k materi naravi. In da bi se ponovno spomnili kaj le spi v nas, se moramo o naravnih procesih veliko poučiti, saj smo od tistega pravega načina življenja vedno bolj oddaljeni. Tako danes vemo, da telo nujno potrebuje minerale, vitamine, maščobne kisline, beljakovine, ogljikove hidrate… .To znanje pa je nadalje ljudi spodbudilo k iskanju najučinkovitejšega načina kako pridobiti te minerale in vitamine iz hrane. Naučili smo se, da vsebuje največ teh krasnih sestavin zelenjava in sadje. In ker bomo v tem nasvetu govorili o svežih zelenjavnih in sadnih sokovih, boš lahko v nadaljevanju prebral/a kaj je tistega v svežih sokovih, da si ga boš želel/a takoj pripraviti, zakaj je dobro zelenjavo piti in le ne jesti, kako si pripraviti sok, katero zelenjavo naj sočimo…

 

 

 

Nekaj o encimih

Encimi našemu telesu omogočijo, da hrano prebavimo in jo vsrkamo v kri. Vendar pa encimi niso snovi. So podobni elektriki, saj aktivirajo snovi, vendar niso njen sestavni del. So torej princip kozmične življenjske energije (in ne substanca), ki je globoko vključen v akcijo in dejavnost vsakega atoma v našem telesu, v vsem rastlinju in v vsaki drugi obliki življenja.

 

Uživanje sadja in zelenjave, ki ima veliko encimov, ti lahko pomaga pri dvigu tvoje energije, pri izgubi telesne teže, in na splošno podpira tvoje odlično zdravje.

 

 

Kjer je življenje, tam so encimi

Vendar pa so encimi zelo občutljivi. Že pri temperaturi nad 47 °C postanejo manj dejavni, pri 54 °C pa je njihovo življenje že uničeno.

 

Tudi naše telo je živo – saj smo živi ali ne? Vse živo je sestavljeno iz istih snovi, vsi smo prišli iz narave in se v njo vračamo. Zato moramo telesu dati vsak dan snovi iz katerih je sestavljeno.

 

Iz sončnih žarkov dobijo rastline na milijarde atomov, s katerimi aktivirajo encime – in s to silo (kot elektrika) spreminjajo anorganske snovi v organske, ki vsebujejo življenje.

 

Da bi znova pridobili uravnoteženo zdravje in ga nato ohranili, mora večji del zaužite hrane vsebovati žive, vitalne, organske sestavine. Take sestavine pa najdemo v sveži surovi zelenjavi, sadju, oreščkih in semenih.

 

 

Zakaj moramo iz zelenjave iztisniti sok?

Zato, da v trenutku dobimo vso potrebno energijo in ker lahko stisnjenega soka popijemo več kot bi lahko pojedli zelenjave za isto količino soka. Težko namreč na enkrat pojemo 10 korenčkov, medtem ko zlahka popijemo 2 dcl soka iz iste količine soka.

 

Čvrsta hrana se prebavlja več ur, iz soka pa dobimo vse potrebne vitamine,  minerale, maščobne kisline, beljakovine, ogljikove hidrate že v nekaj minutah po zaužitju. Vlaknine (preostali del zelenjave) nimajo nobene prehranske vrednosti pa vendar so ravno vlaknine tiste, ki čistijo naše črevesje (delujejo kot ščetka) in jih je zato nujno potrebno uživati.

 

Pri neposrednem uživanju sadja se zaradi vlaknin absorbcija zmanjša na 17 %, prebava pa traja kar 3-5 ur. Odstranitev vlaken in pitje soka pa absorbcijo poveča na 68 %, za prebavo pa je potrebnih le 10-15 minut.

 

Vsak od nas dnevno potrebuje surovo hrano in zelenjavni sokovi so odlična pot, da zaužiješ dovolj sveže hrane vsak dan.

 

Sadni sokovi so zagotovo dobri za nas, vendar pa imajo za razliko od zelenjavnih sokov to pomanjkljivost, da dvigujejo nivo inzulina v krvi, ko jih zaužijemo.

 

Zelenjavni sokovi ne dvigujejo inzulina tako kot sadni. Edini izjemi sta korenčkov in pesin sok, saj sta zelo sladka.

 

 

 

Kako si pripravim svoj sveži sok? 

Svoj sok si lahko pripraviš s pomočjo sokovnika. Na trgu obstajajo različni sokovniki. Prvega je razvil Norman Walker, avtor raznih knjig o svežih sokovih. Sokovniki se med seboj razlikujejo po kakovosti dobljenega soka, hitrosti predelave in glede na to katero sadje oziroma zelenjavo bi želeli sočiti.

 

Poznamo naslednje tehnike sočenja:

Centrifugalna

Mastikacija

Sokovniki za hladno sočenje: a) sokoviki z enojnim vijakom

                                                      b) sokovniki z dvojnim zobnikom

 

Tukaj si lahko prebereš neodvisni priročnik za izbiro sokovnika, ki ti bo pomagal izbrati sokovnik za tvoje potrebe.

 

 

Koliko soka naj spijem?

Zgornje meje ni. Najmanjša količina, ki bo dala vidne spremembe je vsaj pol litra soka na dan, bolje pa je spiti še več – od litra do štirih litrov ali celo več. Čim več soka boš spil/a, tem hitreje boš začel/a opažati spremembe na sebi.

 

 

Kaj sočiti?

Alfa alfa kalčke

Beluše

Peso

Korenček

Kumarice

Brstični ohrovt

Zelje

Zeleno

Regrat

Endivijo

Komarček

Česen

Hren

Topinambur

Ohrovt

Por

Zeleno solato

Romansko solato

Gorčične poganjke

Čebulo

Papajo

Peteršilj

Pastinak

Zeleno papriko

Krompir

Redkev

Rabarbaro

Kislo zelje

Špinačo

Paradižnik

Stročji fižol

Repo

Vodno krešo

 

Več o koristih sokov iz posamezne zelenjave si lahko prebereš v knjigi Nomana W. Walkerja Sveži zelenjavni in sadni sokovi, ki jo najdeš v Normi. Vso leto pa ti v Normi ponujamo tudi svežo ekološko pridelano sadje in zelenjavo. In gremo sočiti :-) Na zdravje.

 

 

Knjiga sveži zelenjavni in sadni sokovi

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke