Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Vaš otrok potrebuje polnovredno hrano

17.3.2014
Natisni

Ne glede na to kako našemu otroku teknejo bele žemljice, bel kruh in testenine, moramo kot starši odgovorno načrtovati njegovo prehrano. Ni potrebno omenjati, da je zahodna prehrana bogata z visoko predelanimi in enostavnimi ogljikovimi hidrati, t.i. rafiniranimi živili. Tovrstna živila so na žalost samo poceni gorivo, ki otroka napolnijo, mu dajo veliko energije, vendar pa ga ne oskrbijo s potrebnimi vlakninami in drugimi pomembnimi hranili, ki so bistvenega pomena za njegov prebavni sistem.

 

 

V nadaljevanju se bomo posvetili razliki med rafiniranimi in polnovrednimi živili, za vas smo poiskali tudi nekaj zdravih, preprostih in slastnih receptov, ki bodo vašim malčkom zagotovo teknili, vam pa olajšali prehod v bolj zdravo kuhinjo. Ne nazadnje je pomembno tudi na kakšen način je bila pridelana hrana, ki jo ponudite svojemu otroku. S pesticidi prežeta hrana, vzgojena na rudninsko revni zemlji in na koncu obdelana še s celo vrsto barvil, konzervansov in arom, ni hrana, ki bi se morala pojavljati na krožniku vašega otroka. Zato vam toplo priporočamo, da si preberete tudi nasvet, ki ga najdete na dnu strani.  

 

Polnovredna prehrana za zdrave otroke

 

Otroci za svoje zdravje potrebujejo polnovredna živila. Kot starši smo odgovorni za zdravje svojih otrok, zato jim moramo zagotoviti raznovrstna sveža, ekološka in polnovredna živila, da so lahko njihova telesa zdrava in se popolno razvijejo. Med polnovredna živila uvrščamo nerafinirana žita, fižol, oreščke, semena, sadje in zelenjavo (sem štejemo tudi kalčke in koreninice). Telo vašega otroka je odvisno od hranilnih snovi v hrani za pravilno rast, kot tudi duševno in telesno vitalnost. Pomanjkanje samo enega pomembnega hranila, lahko privede do neravnovesja, to pa do resnih bolezni. Polnovredna živila vsebujejo tudi veliko zaščitnih snovi, ki lahko pomagajo preprečevati bolezni.

 

Kaj so polnozrnata žita?

 

Polnozrnata žita so veliko bolj hranljiva od rafiniranih (bela moka, beli riž…). Žito je polnovredno in nerafinirano, če je celotno zrno ostalo nespremenjeno in nedotaknjeno. Zrno je sestavljeno iz treh komponent – meljaka (endosperma), kalčka in luske (otrobov). Meljak vsebuje večinoma škrob in beljakovine, saj je zadolžen za prehranjevanje rastline. Kalčki so bogati z nenasičenimi maščobami, beljakovinami, ogljikovimi hidrati ter vitamini E, B – kompleksni vitamini in minerali. Luska ponuja veliko koncentracijo vlaken ter vsebuje tudi minerale in vitamine skupine B.

 

Skozi proces rafiniranja, sta kalček in luska odstranjena, tako da ostane le micelij. Ta proces zrno oropa večine svojih hranilnih vrednosti, vključno z dragocenimi spojinami in rastlinskimi steroli, ki so pomemben element pri preprečevanju bolezni.

 

Polnozrnata zrna so rafinirana v komercialne namene. Med rafinirane proizvode spadajo bela moka, zavitki, pecivo ter večina krekerjev in kosmičev. Obogateni rafinirani proizvodi, ki so jim dodali nekaj vitaminov in mineralov, še ne pomeni, da so zrna polnovredna. Veliko drugih pomembnih elementov je bilo namreč med procesom rafiniranja odstranjenih. Narava je ustvarila cela zrna s hranilnimi snovmi in zaščitnimi spojinami, ki skupaj delujejo v sinergiji, da zagotovijo vse kar naše telo potrebuje. Neupoštevanje tega dejstva, lahko telo vašega otroka oropate  bistvene prehrane.

 

Uvajanje polnovredne hrane in njena izbira

 

Morda boste prijetno presenečeni nad tem kako okusna in dostopna je polnovredna hrana. Rjavi riž je odlično polnovredno živilo, ki se lahko doda veliko receptom. Pri uvajanju polnovredne hrane v dnevne obroke se poslužite trika, da polovico belega riža zamenjate za polnovrednega. Lahko poskusite tudi z rjavim basmati rižem, ajdovo kašo ali bulgurjem. Ugotovili boste, da je polnovredna hrana tudi dosti bolj sitostna, zato boste začeli kuhati manjše količine.

 

Kvinoja je polnozrnato živilo z ogromno hranilno vrednostjo. Kvinojo lahko začnete uvajati že pri enem letu starosti. Pomešana s pirejem iz sladkega krompirja in materinim mlekom, je visoko hranilen obrok za dojenčke in malčke.

 

Lastna priprava ali uporaba že pripravljene hrane?

 

Večno vprašanje, ki si ga pogosto postavlja večina mamic. Tako kot drugje, so tudi tukaj prednosti in slabosti obeh. Če kuhamo sami, lahko pripravimo individualne recepte in okuse. Pomanjkljivost tega je le, da porabimo veliko časa, pozorni pa moramo biti tudi na surovine, da niso obdelane s pesticidi. Kljub daljši pripravi je takšen obrok vitaminsko in mineralno bolj bogat, saj so živila sveža. Kuhanje je lahko zabavno, ob pripravi hrane za našega malčka pa spoznavamo njegove želje. V nadaljevanju vam ponujamo recepte za tri zdrave in enostavne recepte.

 

 

 

Fižolova pleskavica in kuskus na oranžno

 

Vegi bujta repa

 

Brokolijeva juha z ajdovo kašo in korenčkom

 

Pri nakupu že pripravljene hrane za dojenčke moramo biti pozorni, da je gensko nespremenjena, brez pesticidov, soli, sladkorja in brez vseh nepotrebnih dodatkov. 

 

Zakaj bi hrano pripravljali sami in skrbno izbirali sestavine, si preberite v nasvetu:

 

Pesticidi ne sodijo na krožnik vašega otroka 

 

 

 

 

 

 

 

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke