Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Zdrava malica po pameti

12.9.2011
Natisni

Natrpan delavnik nam pogosto ne dopušča veliko časa za malico, kaj šele za zdravo malico. Malico si lahko bodisi pripraviš že doma ali pa obiščeš Normo, saj ti odslej ponujamo slastne in zdrave BIO sendviče. Če nisi sendvič-tip, pa lahko za malico v Normi dobiš svežo solato, sadno solato, sveže pečene hrustljave in dišeče pirine rogljičke, odločiš pa se lahko tudi za zdravo BIO pico. Sveže pečeno, se razume. Ali že poznaš Flammkuchen? Če ga ne poznaš, je zadnji čas, da zaviješ v Normo in si ga daš spečt – ali vzameš zamrznjenega in ga spečeš popoldne doma!

 

  

V nadaljevanju pa ti tokrat svetujemo kako nakupovati, da boš našel najbolj zdrave in primerne sestavine za malico, ki jo boš pripravil sam doma.

 

Najboljši čas za nakup:

Izbira časa in kraja za nakupovanje ti lahko pomaga nakupovati pametneje.

 

Tukaj je nekaj nasvetov kdaj in kje nakupovati:

 

Na nakupuj, ko si lačen. Če ti v želodcu kruli, ko vstopiš v trgovino, boš verjetno domov odnesel veliko več kot si načrtoval. Ker boš želel svojo lakoto čim prej potešiti, se bo v tvoji košarici po vsej verjetnosti znašlo dosti predelane hrane, ki jo lahko pripraviš na hitro. Zato reje pojej kak zdrav obrok preden greš nakupovati.

Izogibaj se »prometnim konicam«. Ko je v trgovini veliko kupcev, boš verjetno želel opraviti nakup čim hitreje, s tem pa pozabil po kaj si prišel. Za nakup si vzemi čas, najbolje pa je, da se nanj pripraviš že doma.

 

Naredi seznam in se ga drži:

V trgovini pogosto najdeš vse preveč izdelkov med katerimi lahko izbiraš, tako da te kaj hitro lahko zamika, da kupiš kaj nepotrebnega ali pa pozabiš kupiti kar resnično potrebuješ. Izdelava seznama prihrani čas v trgovini. Čas prihranijo tudi vnaprej pripravljeni recepti, tako da v trgovini že veš kaj moraš kupiti.

 

Z uporabo seznamov boš:

  • bolje načrtoval kaj boš kuhal,
  • se ne boš vračal v trgovino po pozabljene sestavine,
  • jedel zdravo in se izognil nakupu nečesa na impulz,
  • prihranil denar, saj ne boš dajal v košarico nečesa kar ni na seznamu.

Ko delaš seznam ne bodi preveč skromen. Razmisli kaj boš potreboval ter za koliko dni nakupuješ. Pazi pa pri sveži hrani in jo raje kupuj dnevno.

 

Kupuj zdravo:

Preverjaj kaj izdelki vsebujejo. Izogibaj se slabi hrani.

V nadaljevanju naštevamo v kakšnih količinah naj bodo snovi, ki nam sicer lahko v prevelikih količinah škodujejo:

 

Zdrava hrana pomeni, da vsebuje malo maščob in nasičenih maščob, manj kot 95 miligramov holesterola in natrija ter vsebuje vsaj 10 % dnevne vrednosti vitaminov A in C, železa, kalcija, beljakovin in vlaknin. Ta hrana ne vsebuje umetnih sladil, barvil in konzervansov. Dober obrok naj vsebuje 10 % do 19 % vseh tvojih dnevnih potreb po posebnih hranilih. Izogibaj se hrani, ki vsebuje veliko natrija. En odmerek naj bi vseboval 140 miligramov natrija ali manj. En obrok naj bi vseboval 20 miligramov holesterola ali manj ter 2 grama ali manj nasičenih maščob, celoten obrok pa naj vsebuje 3 grame vseh maščob ali manj.

 

Izvlecite kar največ iz hrane, ki jo kupite:

S pripravljenimi recepti in seznami si že zagotovil, da boš uporabljal hrano, ki si jo kupil. Najslabše je, da kupujemo hrano za katero ne vemo kako jo bomo porabili. Ta potem ostane na polici ali v hladilniku dokler ji ne poteče rok trajanja. Jej svežo hrano. Sadje, zelenjava ter druga sveža živila nam dajo največ energije in življenja, če so sveža ter obremenjujejo naše telo, če so že v procesu razpadanja. Zato sadje in zelenjavo operi, ko jo prineseš domov ter jo shrani na dosegljivem mestu, saj boš tako hitreje posegel po tem kot pa po kakšni nezdravi hrani. Ravno tako uživaj sveže pripravljene obroke, zagotovo pa se izogibaj mikrovalovni pečici in fritezam.

 

                                                                        

 

 

Sendviči so odlična malica, saj lahko vanje damo veliko sveže zelenjave, vse skupaj pa zaključimo s kakšno tofujevo klobasico, sirčkom ali namazom. Zelenjava, ki nam da največ energije za naporen delavnik, so zagotovo kalčki,  ki v sebi skrivajo zakladnico vitaminov in mineralov. Pripravi si jih sam – potrebuješ samo preprost kalilnik, potem pa svobodno kališ karkoli ti je všeč (v Normi najdeš semena rukole, kreše, gorčice, munga, redkve...). Dober vir energije je tudi avokado - najdeš ga v tudi v receptu za ta teden. En avokado zadostuje za dnevno potrebo našega telesa po maščobah. Najpomembneje pa je, da le-ta vsebuje zdrave maščobe, ki se ne nalagajo v našem telesu tako kot druge, ampak dajo telesu potrebne snovi, ki jih lahko koristno porabi. Za malico si lahko vzameš tudi presno tablico Lifebar, ki ti bo dala še več energije. Zelo primerno za dopoldansko ali popoldansko malico je sadje, ki te hitro preskrbi z energijo. Od doma si lahko vzameš tudi sojin napitek, sojin sadni ali naravni jogurt ter druge sadne in zelenjavne sokove.

 

Ni res, da se v službi ali na poti ne moremo  zdravo prehranjevati, le pripraviti se moramo. Z malo dobre volje in malo organizacije je to vse izvedljivo. In ne pozabi, Norma je prava zakladnica takšnih zdravih dobrot.

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri