Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Zdrava stopala za zdravo telo

27.12.2011
Natisni

 

Stopala so čudovit, vendar zapleten del telesa. So temelj našega telesa in orodje naše okretnosti. Pogosto se pomembnost naših stopal pozablja ali pa je sploh neznana. Namen današnjega nasveta je pojasniti pomembnost stopal, predstaviti njihovo delovanje in vpliv, ki ga imajo na naše celotno telo.

 

Stopala so naša povezava z Zemljo; so naše korenine na Zemlji. Stabilna povezava z zemljo nam pomaga ostati prizemljene, kar pomaga uravnovešati naše celotno telo. Pomembno je, da nogam posvečamo veliko pozornosti in zanje primerno skrbimo, saj s tem našo povezavo z Zemljo ohranjamo čisto in močno.

 

 

V stopalih je kar 25 % vseh kosti v  našem telesu in če je le ena od teh kosti neusklajena, lahko to vpliva na celotno telo. Pogosto sploh ne občutimo, da imamo težave s stopali, ki povzročajo težave s koleni, kolki, križem, rameni, vratom ter so posledica glavobolov ali težav z želodcem. Nezdrava stopala lahko povzročijo tudi čustvene strese in fizične spremembe v telesu, kot so stres nadledvičnih žlez, povišan krvni sladkor, utrujenost in še mnoge druge.

 

Mišice, ki podpirajo obliko in funkcijo stopal, so povezane z nadledvičnimi žlezami in mehurjem. Težave s temi mišicami lahko povzročijo težave s stopali in prej ali slej se bo pojavila deformacija stopal, ki bo povzročila bolečine v spodnjem delu nog med hojo in tekom, ploska stopala »spuščene gležnje« itd.

 

Živčni receptorji v stopalih

 

Stopala imajo veliko živčnih receptorjev, ki v naš centralni živčni sistem pošiljajo pomembne informacije. Te informacije dajejo centralnemu živčevju vedeti kje se posamezni deli telesa v nekem trenutku nahajajo ter v katero smer gredo, kako hitro se premikajo in koliko pritiska prejemajo. Težave s stopali lahko centralnemu živčevju pošiljajo nejasne informacije, kar lahko povzroči mehanske težave v telesu. Ko hodimo, vsak sklep v stopalih živčnemu sistemu pošilja informacije, tako da lahko ta »vključi« oziroma »izključi« mišice s pomočjo katerih se premikamo. Če so te informacije nepravilne, je nepravilna tudi naša hoja, kar pa se odraža v težavah s koleni, kolki, rameni, vratom, čeljustmi in glavoboli. Če se mišice ne aktivirajo, ko bi se morale, potem bodo mišice na drugi strani telesa preveč zategnjene, saj se je porušilo ravnovesje. Ko zategnjenost doseže svojo mejo, potegne kost izven svojega položaja, kar povzroči že omenjene težave.

 

Akupunkturne točke stopal

 

 

Prekinjen pretok energije v stopalih

 

Neskladja kosti v stopalih lahko prav tako povzročijo težave z akupunkturo meridianov, ki potujejo skozi stopalo. Meridiani so energijski kanali po katerih se pretaka življenjska energija po telesu. Kadar  je pretok energije v posameznem meridianu oviran, se pojavijo težave pri delovanju organov, ki so povezani z obravnavanim meridianom. Njihov pretok zavirajo kosti, ki ležijo izven svoje naravne lege. Stopalo vsebuje meridiane povezane z vranico, jetri, želodcem, ledvicami, mehurjem in žolčnikom. Ker se vsi akupunkturni meridiani v telesu pričnejo ali končajo na nogah ali rokah, je zdravje stopal pomembno za pravilno ravnovesje akupunkturnega energijskega sistema. V kitajski medicini je definicija bolezni neravnovesje (bodisi preveč ali premalo) energije (chi) v telesu.

 

 

Dobra – slaba obutev

 

Pretesni čevlji izključijo pozitivni podporni mehanizem, ki skrbi, da naše telo stoji v pokončnem položaju. Če ta podporni sitem ne deluje pravilno, začnemo ramena in glavo potiskati naprej, ko stojimo, kar pa lahko povzroči nelagodje po vsem telesu ter kronične bolečine v vratu in hrbtu, kar sčasoma povzroči trajne poškodbe drže in deformacijo kosti.

 

Pomembno je, da s svojimi stopali ravnamo spoštljivo in da vlagamo v njihovo zdravje. Prvi korak k zdravim stopalom je obnova ustreznega delovanja nog, drugi korak za ohranjanje zdravja stopal pa so dobri čevlji. Dobri čevlji bodo podpirali stopala medtem ko stojiš, hodiš ali tečeš ter tvoja stopala ščitili pred poškodbami in deformacijo. Danes obstaja veliko napačnih predstav o tem, kaj je dober čevelj. Tukaj so smernice o tem, kaj iskati pri nakupu čevljev:

 

1.  Dober čevelj ima vezalke. Več obročkov za vezalke čevelj ima, boljše je. Vezalke pomagajo čevlju, da se lažje prilagodijo obliki noge in tako noge ne ovirajo pri hoji, temveč ji dajo dobro oporo.

 

2.  Dober čevelj vsebuje dobro podporo za peto in trden bočnik, ki podpira stopalni lok, vendar mu še vedno omogoča   prožnost pri hoji. napačno je razmišljanje, da bi se morali popolnoma izogibati visokim petam, paziti moramo samo, da je široka in ne višja od petih centimetrov.

 

3.  Zelo pomembni sta tudi pravilna širina in dolžina čevlja. Včasih so čevlje delali po naročilu, danes pa jih kupujemo v že v naprej določenih številkah, zato moramo nakupu posvetiti dovolj časa, da bomo izbrali prave čevlje za našo nogo. Čevlji morajo biti dovolj veliki, da se prsti ne dotikajo sprednjega dela in da stopalo ne visi preko čevlja. Najbolje si je stopalo izmeriti zvečer, saj se čez dan, zaradi težnosti in telesne teže, razširi. Ob koncu dneva naredi obris svojih stopal na list papirja in se prepričaj, da čevlji v celoti zajemajo oris tvojega stopala. Če kakšna linja izstopa, je tvoj čevelj zagotovo premajhen.

 

Slabi čevlji                             Dobri čevlji

 

 

Joga za stopala

 

Svetujem vam, da svojim stopalom privoščite tudi jogo, saj pravilno usklajevanje nog v vseh jogijskih pozah predstavlja pomemben element pri vzdrževanju dobrega zdravja stopal, kot tudi energetsko ozemljitev na zemljo. Pravilna poravnava nog vključuje ozemljitev preko štirih vogalov noge (palec, mezinec, notranje stopalo in zunanje stopalo), dviganje stopalnih lokov in enakomerna porazdelitev teže med obe nogi. Dvigovanje prstov roti nebu, medtem ko stojiš, pomaga aktivirati mišice stopal.

 

Joga poveča mišično maso in raztegne mišice in vezivno tkivo na stopalih. Ustvarjanje in vzdrževanje mišične mase v stopalih bo izboljšalo celotno zdravje stopal, prav tako pa bo na celotno poravnavo telesa vplivala prožnost in moč v stopalih, prstih in gležnjih, ki jo boš pridobil pri jogi.

 

Torej, pazi na svoje noge, saj so tvoja velika dragocenost!

 

 

 

 

 

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke