Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Divji riž na vsak gurmanski krožnik

27.12.2010
Natisni

 

Na kratko o divjem rižu

 

Divji riž, v nasprotju s svojim imenom, dejansko ni član družine riža, temveč vrsta vodne trave. Izvira iz Severne Amerike, kjer danes še zmeraj raste ob divjih ribnikih in jezerih. Podobno kot riž, divji riž raste v vodi, čeprav divji riž ponavadi zahteva veliko globlje vodne vire.

Redko naletimo na širšo komercialno gojenje divjega riža,  saj so stebla te rastline  tako občutljiva, da motorna plovila in komercialno žetje ni mogoče. Koreninski sistem riževih trav je namreč zelo krhek in motorno žetje bi izpulilo stebla iz zemlje. Žetev divjega riža zato zahteva veliko potrpljenja, saj po večini poteka ročno.

Kjer pa so polja divjega riža obsežnejša, ga žanjejo s prilagojenimi zračnimi čolni.

 

 

 

Prav zaradi zahtevnosti žetve je divji riž v prosti prodaji zelo drag in dragocen. Zahtevna pa je tudi vzgoja rastline, saj je divji riž občutljiva trava, na katero spremembe v okolju zelo neugodno vplivajo in se nanje zelo slabo odziva.

Podobno kot drugi zrna, je treba divji riž s prebiranjem ločiti plevel od zrnja. Zrna se spravijo še zelena in se posušijo na pladnjih, kjer jih je potrebno večkrat premešati, da se mednje ne zaredi plesen in gniloba.  

Ko je riž suh, s čiščenjem odstranijo še odstopajočo lupinico, kot pri belem rižu. Vendar največkrat se divji riž prodaja s celimi zrni, pod imenom črni ali tudi rjavi riž.

 

Prav zaradi ohranjanja svoje naravnosti ima tudi daljši čas kuhanja, zato ga je priporočljivo namočiti 4 do 6 ur pred kuhanjem. Kuhamo ga od 30 do 60 minut, odvisno od tega ali smo ga prej namakali ali ne.

 

Divji riž je prehransko žito, ki služi kot nadomestek za krompir ali riž, in se uporablja v različnih živilih, kot so prelivi, enolončnice, juhe, solate in sladice. V zadnjih letih ga dodajajo tudi  žitnim kosmičem, mešanicam za palačinke, kolačkom in piškotkom, saj ima oreškasto aromo.

Lahko ga ponudimo sladkanega za zajtrk z maslom, sezonskim sadjem ali rastlinsko smetano; kot samostojno jed z dodatkom različnih začimb ali pa kot prilogo k mesu, ribam ali zelenjavi.


Ta riž ima visoko vsebnost beljakovin in ogljikovih hidratov in ima zelo malo maščob, v primerjavi z belim rižem. Vsebuje tudi pomembne vitamine skupine B in minerale.

Cenili in častili so ga že ameriški Indijanci, danes pa je skoraj nepogrešljiva sestavina gurmanskih krožnikov.

 

 

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri