Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Kaj jesti za zdrave lase

9.5.2011
Natisni

 

Lasje se, tako kot koža, hranijo od znotraj!

 

Veliko ljudi ima težave z lasmi, ki se iz neznanega vzroka stanjšajo, začno izpadati, postanejo suhi, nimajo leska, so statični in za nameček se pojavi še prhljaj.

 

Ljudje v teh situacijah, v veri da bi le – te čim hitreje odpravili, še kako radi podležejo oglasom številnih proizvajalcev šamponov in druge lasne kozmetike, ki bi naj naredili čudež. Vendar se motijo.

 

Za zdravje las kopalnica torej ni najprimernejši prostor, treba se bo sprehoditi do kuhinje. Seveda je pomembno, da so šamponi kakovostni in ne dražijo lasišča ter vsebujejo snovi, ki pomagajo varovati lase, lasne konice in lasišče. Vendar bomo bistveni del še vedno prispevali s prehrano.

 

 

Zakaj nam lasje izpadajo?

 

Vzrokov je lahko več. Zgodi se, da začno lasje nenadoma izpadati v večjih količinah. Pozorni moramo biti še na druge znake, ki se lahko pojavijo, saj večje izpadanje las lahko pomeni tudi bolezen. 

 

Navadno pa ljudje tri mesece po dolgotrajnem zdravljenju ali večji operaciji opazijo, da jim lasje izpadajo v večjem številu. Enako se lahko zgodi tako moškim kot ženskam, pri katerih so hormoni v neravnovesju. Ko se to uredi, izginejo tudi težave z lasmi. Jemanje nekaterih zdravil in na primer porod, lahko povzročijo podobno stanje, dokler se ponovno ne vzpostavi hormonsko ravnovesje. 

 

Če je z vsem od zgoraj naštetega vse v najlepšem redu, potem lahko vzrok izpadanja las iščemo drugje. Torej v prehrani. Poudariti velja, da imajo pogosto težave z lasmi ljudje, ki neprestano hujšajo in podlegajo tej ali oni hitri dieti ter s svojega jedilnika črtajo nekatere vrste - zdravju še kako pomembnih - živil. 

 

 

Za zdrave lase in nohte je treba jesti hrano, ki je bogata z vitamini in minerali. Posebno pomemben je vitamin B7 ali biotin. Telo ga potrebuje pri presnovnih procesih, sicer ne more vsrkati snovi, ki so pomembne za celice po vsem telesu.

Če želimo poskrbeti za dovolj biotina v organizmu, na krožniku ne smejo manjkati cvetača, pivski kvas, losos, banane, korenje, sardine, stročnice, jetra, gobe, jajca, soja in riž.  

 

Pomemben je tudi cink, ki ima pomembno vlogo pri tvorbi novih celic, uravnavanju ravni hormonov, pri absorpciji vitaminov in pri sintezi beljakovin. Premalo cinka v telesu povzroči izpadanje in tanjšanje las, ki se lomijo, njihova rast pa se upočasni.

 

Živila z vsebnostjo cinka so ostrige – le-te ga imajo največ, rdeče meso in perutnina, raki in mlečni izdelki; od živil rastlinskega izvora pa je cink prisoten v stročnicah, oreščkih, nerafiniranih in neoluščenih žitnih zrnih. 

 

 

Od oreščkov so najbolj bogati s cinkom indijski oreščki, ameriški oreh in mandlji. Brazilski oreščki so najbolj bogati s selenom, ki pomaga vzdrževati zdrave lase. Oreh je eden izmed oreščkov, ki vsebuje alfa-linolensko kislino in omega - 3 maščobne kisline, ki negujejo lase na podoben način, kot to počne balzam za lase.

 

Priporočena dnevna količina cinka za odraslega človeka je 15 miligramov.

 

Med vitamini in minerali so za zdrave lase pomembni železo, maščobne kisline omega - predvsem maščobne kisline omega-3, selen, alfa-linolenska kislina, vsi vitamini, vendar poleg B7 posebej tudi vitamina A in C. Če telesu manjkajo maščobne kisline omega-3, se rad naredi prhljaj. Ne boste ga odpravili z nobenim šamponom, temveč le, če si boste privoščili hrano, bogato z maščobnimi kislinami. Včasih so otrokom dajali ribje olje, danes pa dobimo želatinaste kapsule z ribjim oljem, ki jih lahko jemljejo tudi ljudje, ki rib ne marajo. Najbogatejši vir maščobnih kislin omega-3 so globokomorske ribe. Zato na jedilnik za zdrave lase najprej sodi losos, sledijo mu sardine, skuša in druge ribe.

 

 

Za zdrave lase je treba uživati čim več zelenjave temno zelene barve, kar velja predvsem za špinačo, brokoli, artičoke, korenje in vse vrste zelenih solat. Lasem boste pomagali tudi, če boste popili manj kave, saj kofein povzroča slabšo absorpcijo železa in posledica je tanjšanje las. Za alkoholne pijače velja enako priporočilo.

 

 

Če želite, da bodo vaši lasje sijali od samega zdravja in pritegnili številne poglede okolice, potem dajte na žlico prav tako nekaj zdravega. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri