Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Prebava in zdrava prehrana

4.4.2011
Natisni

Imate težave z napenjanjem, vetrovi in  zaprtjem? Je vaš imunski sistem oslabljen, ste nenehno utrujeni, kljub temu, da se zdravo prehranjujete  in uživate razne prehrambene dodatke? Če je vaša črevesna flora prizadeta, vam namreč za dvig energije in izboljšanje zdravja ne bodo pomagali niti najboljša hrana, niti dodatki. Zdravje se začne pri urejeni črevesni flori. 



Za dolgoročen uspeh je treba odpraviti vse, kar ruši ravnovesje prebavil, kamor v prvi vrsti spadata sladkor in moka.  Nato je potrebno uravnovesiti razmerje med koristnimi in škodljivimi bakterijami v črevesju, kar lahko storimo s probiotiki in prebiotiki. Vsekakor pa ne pričakujte trajnih uspehov, če boste težave reševali samo na fizičnem nivoju. Na prtočnost energije skozi prebavila v veliki meri vpliva tudi naše psihološko in duhovno stanje. 

 

Urejena črevesna mikrofora

 

Slabo delujoča prebava preprečuje oskrbovanje organizma s hranilnimi snovmi in energijo, izločanje odpadnih snovi in izgradnjo močnega imunskega sistema v črevesju. 

 

Bakterije črevesne mikroflore, od katerih je 85% koristnih bakterij, so naravno prisotne na črevesni sluznici ter s človekom živijo v sožitju in so nujno potrebne za normalno delovanje naše prebave. Pomagajo pri prebavi, sintezi nekaterih vitaminov, preprečujejo naselitev škodljivih mikroorganizmov na črevesno sluznico in s tem pomembno vplivajo na zdravje. Nepravilno prehranjevanje, uživanje pasterizirane in sterilizirane hrane, stres, antibiotiki, … so vzrok temu, da se ruši ravnovesje črevesne mikroflore. Problem nastane, kadar je porušeno ravnotežje med koristnimi in škodljivimi bakterijami. Imunski sistem postane oslabljen, mi pa se moramo soočiti z vsemi nevšečnostmi in tegobami, ki jih povzroči oslabljena prebava. Bodisi smo zaprti ali pa dobimo diarejo, čutimo bolečine v trebuhu, smo napihnjeni, imamo vetrove in se nikakor več ne počutimo dobro. Kakovost našega življenja se poslabša in če pravočasno ne ukrepamo in vse znake preprosto ignoriramo, nas to lahko privede do resnejših zdravstvenih težav. Že staroegipčanski in grški zdravilci so ugotovili, da je vzrok številnih bolezni skrit v črevesju. Danes ta dognanja potrjujejo sodobni znanstveniki, zdravniki in zdravilci. Ukrepajmo preden bo prepozno!


Upoštevajmo sledeče nasvete, ki pripomorejo k boljši prebavi.

 

Jejmo dovolj vlaknin ali balastnih snovi

 

Naravno praznjenje črevesja dosežemo z uživanjem hrane, ki je bogata z vlakninami, in pitjem zadostne količine tekočin. Po vsebnosti balastnih snovi lahko živila delimo v naslednje skupine: živila s srednjo, visoko in zelo visoko stopnjo vsebnosti. Med živila s srednjo stopnjo sodijo: nepoliran riž, polnozrnat kruh, krompir, korenje, banane, zelje, jabolka, ribez in rozine. Med tista z visoko vsebnostjo sodijo: fižol, čičerika, leča, mandlji, pistacije, sončnice, marelice, fige, bezgove jagode in slive. Med živila z zelo visoko vrednostjo balastnih snovi pa sodijo: pšenični otrobi, laneno seme in mak. Vlaknine odstranjujejo strupene snovi iz črevesja in pomagajo pri zaprtju, kar se pogosto dogaja predvsem po praznikih. Vedeti pa moramo, da zaprtja ne moremo odpraviti brez pitja dovolj tekočine.

 

 

Koristno je tudi vsakodnevno uživanje alg (spirulina, chlorella, klamatske alge), ker te vsebujejo snovi, ki spodbujajo naravno krčenje črevesja in redno iztrebljanje. Blagodejen učinek se pokaže že po nekaj dneh. Izkušnje so pokazale, da redno uživanje alg ne povzroči odvisnosti in ni škodljivo.

 

Bio otrobi indijskega trpotca so naravna pomoč pri težavah s prebavo, holesterolom, sladkorno boleznijo in debelostjo. Topne vlaknine, ki jih najdemo v otrobih indijskega trpotca pomagajo pri zniževanju holesterola. Učinkovito pomagajo tudi pri zaprtju in driski ter se uporabljajo za zdravljenje sindroma razdražljivega črevesja, hemoroidov in drugih prebavnih motenj. Ko pride lupina indijskega trpotca v stik s tekočino, nabrekne in tvori želatini podobno maso, ki pomaga odstranjevati odpadke skozi prebavni trakt. Zaradi občutka večje sitosti se priporoča ljudem s prekomerno težo in s težavami z debelostjo.

 

 

Žvečenje hrane

 

Hrano bi morali -preden jo pogoltnemo – prežvečiti vsaj 30 krat! Priznajmo si, tega ne storimo vedno. Zavedati se moramo, da se prebava začne že v ustih. Ko hrano prežvečimo jo dejansko že v ustih prepojimo s prebavnim encimom amilazo, ki razgrajuje škrob v glukozo. Žvečenje hrane je torej zelo pomembno in tega ne smemo pozabiti.

 

Voda

 

Kozarec z vodo razredčenega kisa, ki mu lahko po želji dodamo še med, poživi delovanje jeter, spodbudi razstrupljanje telesa, razkuži prebavila in pospeši prebavo. Zakaj si ga torej ne bi privoščili?

 

Probiotične bakterije

 

To so dobre bakterije in so nujno potrebne za optimalno delovanje črevesja. Pogosti vetrovi in napenjanje so dokaz, da jih imamo premalo. Prevladujejo gnilobni procesi in nastaja vse več toksinov. Zato potrebujemo probiotične bakterije, ki zelo hitro izboljšajo in uravnajo delovanje črevesja. Uravnavajo gibanje črevesnega mišičja, proizvajajo naravne antibiotike in protiglivične snovi. Dobimo jih v probiotičnih jogurtih in izdelkih s probiotičnimi bakterijami. Tem koristnim bakterijam pomagajo vlaknine, saj so njihova hrana. Dobro je uživati prehranska dopolnila z vsaj petimi vrstami koristnih protibiotičnih bakterij. Navadno so te zaščitene v kapsulah, da zagotovijo prehod teh bakterij skozi želodec v črevesje, kjer kapsula razpade in vsebina začne delovati.

 

 

FloraZym in NutriFlor sta prehranski dopolnili s prebavnimi encimi, probiotiki in prebiotiki, brez mleka in glutena.

 

Sirotka 

 

Sirotka Je krepčilna tekoča hrana, ki uravnava presnovo ter pospešuje razstrupljanje in čistilne procese v telesu, spodbuja delovanje ledvic, jeter in žolčnika. Sirotka je tudi blago odvajalo. Zelo blagodejno vpliva na prebavila, zaradi visoke vsebnosti laktoze pa spodbuja razvoj koristne mikroflore v debelem črevesu, s čimer vpliva na splošno izboljšanje počutja in krepi telesno odpornost.

 

 

Suho sadje

 

Suho sadje učinkovito spodbuja prebavo. Suha jabolka razstrupljajo prebavila. Suhe slive, fige in dateljni pa spodbujajo prebavo. Suhe slive ali fige lahko čez noč namočite v hladni vodi, zjutraj pa jih pogrejete in na tešče zaužijete.

 

Bio lanena semena so prav tako znana in učinkovita pomoč pri urejanju prebave. Tri žlice lanenih semen zaužijte z nekaj tekočine pri vsakem obroku.

 

 

Pitje čaja za boljše prebavo

 

Zvrhano kavno žličko korenine kolmeža čez noč namočite v ¼ l hladne vode. Zjutraj pogrejte in precedite. Uživajte trikrat na dan po eno jedilno žlico pred jedjo in po njej.

 

¾ žličke senenih listov (1g) prelijete z 200 ml vrele vode, pokrijete in po 15 minutah precedite. Sveže pripravljen poparek pijte zvečer. Odvajalni učinek nastopi po 8 do 12 urah. Najprimernejši je najmanjši odmerek, ki še povzroči odvajanje mehkega blata.

Zvrhano čajno žličko lubja krhlike prelijete s 1/4l hladne vode, zavrete in pustite počasi vreti še 8 minut, nato pa odcedite. Popijte po eno skodelico čaja na dan, najbolje pred spanjem.

 

K boljši prebavi bodo pripomogli tudi čaji iz drugih zelišč: iz regratove korenine, žajbljevih listov, listov in korenine potrošnika, janeževih semen, rmanovih cvetov, listja in cvetov sleza, korenine navadnega dežna, korenine gladeža, listov božjega drevesca, listov črne mete.

 

 

 

Poleg čajev so nam lahko v pomoč pri urejanju prebave olja iz rastlin, ki blagodejno delujejo na prebavo. Dobro poznano je bio janeževo olje, ki pospešuje prebavo in metabolizem. Na ta način tudi pomaga pri hujšanju in odpravi celulita. Bio janeževo olje je eno najboljših olj za ženske!

 

Pazite na količino in kakovost hrane

 

Zastruplja nas lahko povsem zdrava hrana, če te zaužijemo preveč, če je enolična ali pomanjkljiva. V vsakem primeru se izogibajmo alkoholu, raznim aditivom, ocvrti hrani, klorirani vodi, nekaterim zdravilom, mamilom in po možnosti stresu.

 

Gibanje, gibanje in … še enkrat gibanje :)

 

Vzemite si čas, umirite se in dnevno namenite vsaj pol ure časa rekreaciji. Hitra hoja po svežem zraku bo dobro dela vaši prebavi in poskrbela bo za vaše vsesplošno dobro počutje ter razpoloženje.

Veliko se smejte, stresu se skušajte izogniti, kolikor se le da, in predvsem imejte dobro prebavo. Dobro razpoloženje bo tako prišlo samo od sebe. :)

 

 

Osebno svetovanje o izboljšanju prebave

 

V kolikor potrebujete strokovno  pomoč pri urejanju prebave se lahko naročite na posvet pri Sandi Bitencu, ki se s prehrano in svetovanjem ukvarja že od leta 2006. V svoji posvetovalnici na Tržaški cesti v Mariboru letno sprejme preko 200 posameznikov in jim svetuje glede zdrave prehrane in vpliva na zdravje. Na področju prehrane in vadbe se redno izobražuje in nadgrajuje svoje znanje ter redno spremlja novosti na teh področjih po vsem svetu.
 

S pomočjo individualiziranega programa prehrane in vadbe vam Sandi Bitenc lahko pomaga izboljšati prebavo, spanje in počutje, lahko pa ugodno vpliva tudi na različne sodobne bolezni, kot so povišan holesterol, povišan krvni pritisk, depresija, sladkorna bolezen, alergije, astma, celiakija, Kronova bolezen, sindrom razdražljivega črevesja, revmatoidni artritis in druge.
 

Za individulani posvet s Sandi Bitencem nas pokličite na telefonsko številko 02/ 320 40 22 ali nam pišite na norma@norma.si

 

 

 

 

 

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke