Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
Best Buy Award
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Sladoledna pravljica s karcinogeni v glavni vlogi

1.6.2015
Natisni

Zakaj boste sladoledu letos odločno rekli NE? 
 

 

V toplejših mesecih in predvsem na dopustu se bomo sprehajali mimo sladoledarjev s kupi kremastega sladoleda vseh mogočih barv in okusov, okrašenega s sadjem in prelivi. In vsakič, ko bomo natočili gorivo na bencinski črpalki, bomo zakorakali mimo skrinje s sladolednimi lučkami. Tako mamljivi ponudbi sladoledov se sladkosnedi težko odpovemo, kljub temu da se zavedamo njihove visokokalorične vrednosti. Marsikdo ne razmišlja, da bi se odpovedal konvencionalnemu sladoledu zaradi kalorij. Pa sta visoka vsebnost sladkorja in maščob glavna razloga, zakaj bi se konvencionalnemu sladoledu odpovedali enkrat za vselej? Niti ne. Ko boste prebrali, kaj vse se skriva v kepici sladoleda, boste naslednjič odločno zakorakali mimo sladoledarja in skrinje na bencinski črpalki.
 

Maščobe v sladoledu
 

Da sladoled vsebuje veliko maščob najbrž ve vsak. Veliko ljudi pa ne ve, da so maščobe v sladoledu škodljive trans maščobe. Za sladoled uporabijo rastlinske maščobe, ki pa so pri sobni temperaturi v tekočem stanju. Hm, sladoled pa mora biti v trdnem stanju, kajne? Torej morajo rastlinske maščobe nekako spremeniti, da spremenijo svojo strukturo. In verjemite, ta postopek nikakor ni naraven, še manj pa so takšne maščobe zdrave. Trans maščobe nastanejo umetno pri segrevanju tekočih rastlinskih olj ob prisotnosti kovinskega katalizatorja in vodika. Klasičen primer trans maščob je margarina (raslinsko olje spremenijo v maščobo v trdi obliki). Trans maščobe glede na večino študij dvigujejo raven slabega holesterola (LDL) in hkrati znižujejo raven dobrega holesterola (HDL), kar je približno dvakrat slabše kot učinek nasičenih maščob. Povečujejo tudi raven trigliceridov in lipoproteina(a) v krvi. Z vsem tem povečajo tveganje za nastanek oblog na krvnih žilah ter posledično srčnega obolenja in kapi. Omenjajo jih tudi kot rakotvorne snovi in v povezavi z razširjenostjo alergij in diabetesa tipa II.

 


 

Nevarni karagenan
 

Večina sladoledov vsebuje nevarno gostilo E407 - karagenan, to je sulfatni polisaharid, ki ga pridobivajo iz rdečih alg. Lahko je onesnažen z etilenskim oksidom, ki je znan karcinogen (karcinogen ali kancerogen je vsaki dejavnik, ki povroča rakasto obolenje oziroma je rakotvoren), pri podganah in morskih prašičkih pa karagenan povzroča razjede v črevesju.
 

Oglejte si slovensko raziskavo, kjer so pod drobnogled vzeli 93 sladoledov, ki jih lahko kupite na slovenskem tržišču. Kliknite na raziskavo TUKAJMarsikatera sestavina je pridelana sintetično in je zdravju škodljiva!

 

 

Kdaj ste nazadnje jedli insekte v sladoledu?
 

Nekateri proizvajalci uporabljajo barvilo E120 - karminsko kislino, ki jo pridobivajo s sušenjem in mletjem majhnih hroščkov, predvsem za obarvanje sladoleda rdeče barve (gozdni sadeži, jagoda, češnja). Mnjami! Domišljija nekaterih proizvajalcev res ne pozna meja. To rdeče »naravno« barvilo lahko izzove alergijske reakcije in bi ga lahko brez težave zamenjali z ekstraktom iz rdeče pese ali paradižnika (likopen).

Za več informacij o tem, kako pridobivajo to barvilo preberite kliknite TUKAJ.

 


 

Domač sladoled iz bio sestavin
 

Doma si lahko pripravite sladoled brez trans maščob, E-jev in hroščkov. Za doma narejen sladoled niti ne potrebujete aparata za sladoled, temveč le mešalnik. Osnove zdravega domačega sladoleda so zamrznjeno sadje in rastlinska smetana. Namesto rastlinske smetane lahko stepete kokosovo mleko Vegalife (ker se zagotovo obnese, kar lahko preverite tudi tukaj). Kokosovo mleko damo najprej v hladilnik za nekaj ur, da se maščoba loči od vode. Maščobo nato stepemo in ji dodamo nekaj žlic medu. Stepamo previdno, da dobimo čimbolj gladko teksturo. Pozor – če bomo stepali predolgo ali na previsokih vrtljajih, se lahko začne izločati voda! Nato dodamo še poljubno zmrznjeno sadje, kakav v prahu, oreščke, temno čokolado … Vse skupaj lahko zgolj premešamo, za bolj gladko teksturo pa uporabimo palični mešalnik ali mikser.

 

Recept za domači veganski sladoled. 


Kupite lahko tudi ekološko osnovo za pripravo sladoleda. Iz te mešanice v prahu lahko pripravite tudi odličen veganski sladoled. V Normi pa vas v skrinji čakajo odlični ekološki sladoledi, tudi za vegane.

Konvencionalni sladoled lahko vsebuje tudi do 25% sladkorja. V domačem sladoledu lahko kristaliziran sladkor nadomestite z bio medom ali ekološko stevio. Stevia ne vsebuje ogljikovih hidratov in kalorij, njen glikemični indeks je 0. Stevia je veliko slajša od navadnega sladkorja in veliko bolj zdrava.


Boste naslednjič bolj odločno zakorakali mimo sladoledarja in skrinje s sladoledi na bencinski črpalki? :-)


Viri, ki smo jih uporabili:

  • www.ninamvseeno.org - Projekt "Ni nam vseeno!" je namenjen vsem, ki si želijo več informacij o dodatkih (aditivih) in spornih sestavinah, ki se nahajajo v naših prehrambenih in kozmetičnih izdelkih. Na spletni strani so objavljeni podatki o nevarnosti posameznih aditivov in kozmetičnih sestavin, obenem pa se na njej dopolnjuje zbirka podatkov o izdelkih. Tudi v imenu Norme se zahvaljujemo ekipi, ki opravlja to koristno delo.

  • http://www.zase.si/?clanki=20 – pri pisanju o trans maščobah smo si pomagali s člankom So trans maščobe skriti ubijalec? avtorice Barbare Gazvoda, mag. biokemije in molekularne biologije.

  • http://hitroinzdravo.si/2015/05/18/kokosova-smetana-kot-osnova-za-veganski-sladoled/ - recept za sladoled smo si izposodili od blogerke Jasmine Putnik na njeni strani hitroinzdravo.si. Jasmina je tudi preizkusila naše kokosovo mleko za pripravo sladoleda. 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri
S kljukico soglašate, da podjetje Verasio d.o.o. uporabi vaše podatke za namen pošiljanja informacij preko e-pošte. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Želim prejemati le e-novice, ki so zame relevantne. S kljukico soglašate, da bomo vaše podatke profilirali in boste prejemali le e-novice, ki temeljijo na vaših osebnih interesih. Primer: vabila na naša predavanja in delavnice v vam najbližji Normi. Vse o varovanju osebnih podatkov.
Napaka: vpišite svoje podatke