Norma Ljubljana 0590 45 500 Norma Maribor 02 320 40 22 Norma Celje 03 620 22 18 Norma Krško 07 492 51 51
Preko 3000 izdelkov v BIO kakovosti
 
Jamčimo najvišjo kakovost BIO izdelkov
V košarici
Vaša košarica je prazna
V košarici
Vaša košarica je prazna.

Nasveti

5.9.2011
Natisni

Če želimo vedeti katera hrana je dobra za naše možgane, moramo najprej dobro poznati katera vrsta hrane zmanjšuje možgansko moč in potencialno ubija možganske celice. Očitno je, da večina prepovedanih drog in alkoholnih pijač ubija možganske celice zelo hitro, vendar pa obstaja še veliko drugih živil, ki omejujejo moč možganov. Hrana, ki našim možganom in telesu zagotavlja malo hranilne vrednosti se upošteva kot »slaba možganska hrana«.

 

Zanimiva dejstva o hrani, telesu in možganih

 

Ali ste vedeli da hrana, ki maši žile seveda prav tako zmanjšuje dotok krvi v možgane? Živila z visokim glikemičnim indeksom lahko povzročijo tudi nenormalna škodljiva nihanja sladkorja v krvi, kar povzroči, da so naši možgani in telo šibkejši. Živila, ki so slaba za razvoj in zdravje naših možganov imajo pogosto naslednje značilnosti: visoka stopnja rafiniranega sladkorja, bela moka, maščobe z velikim deležem večkratno nenasičenih maščobnih kislin, sol, in številni živilski aditivi, kot so mononatrijev glutamat in tartrazin. Prav tako tem živilom navadno primanjkuje beljakovin, vlaknin, vitaminov in drugih zdravih lastnosti.

 

Živila, ki so slaba za zdravje naših možganov so prav tako zelo slaba za naše telo. Ne samo, da lahko posamezna živila povzročijo težave z duševnim zdravjem, temveč lahko povzročajo tudi druge zdravstvene težave kot so: debelost, diabetes tipa 2, bolezni ustne votline in srca.

 

 

Slaba možganska hrana:

  • alkohol,
  • umetne arome,
  • umetna barvila,
  • umetna sladila,
  • energijske pijače,
  • zelo mastna hrana,
  • hidrogenirane maščobe,
  • zelo sladkane pijače,
  • nikotin,
  • predelana hrana,
  • beli kruh,
  • ...

Nobene potrebe ni, da si zapomnimo celoten objavljen seznam. Vse kar morate vedeti je, da uporabite zdravo pamet preden kupite in zaužijete slabo hrano. Bodite zavestni o vaši izbiri hrane in prehranskih navadah. Zelo pomembno je, da se izogibate prečiščenim sladkorjem, umetnim dodatkom (umetne arome, sladila, barvila), izdelkom iz rafinirane moke, drogam in alkoholu.

 

                                                          

 

Kaj pa lahko naredimo dobrega za naše možgane? 

 

        1. Dajte jim goriva

 

Možgani, ki predstavljajo 2 odstotka naše telesne teže, porabijo približno 20 % naših dnevnih kalorij. Izbirčen jedec zahteva stalen dotok glukoze – predvsem pridobljene iz nedavno zaužitih ogljikovih hidratov (sadje, zelenjva, žitarice it.). Samo v ekstremnih primerih pomanjkanja bodo možgani za gorivo uporabili druge snovi.

 

Leigh Gibson iz Univerze v Roehamptona v Angliji ugotavlja, da padec ravni sladkorja v krvi povzroča padec koncentracije in zmedeno razmišljanje.

 

        2. Redno jih oskrbujte z energijo

 

Možgani potrebujejo Zlatolaskine obroke hrane: ne preveč, ne premalo.

 

Za optimizacijo moči možganov Michael Green iz Univerze Aston v Angljiji priporoča pogoste, ampak manjše obroke. Možgani najbolje delujejo z 25 g glukoze v krvnem obtoku – takšno količino najdemo na primer v banani.

 

        3. Jejte hrano z nizkim glikemičnim indeksom

  

Glikemični indeks razvršča živila po tem, kako ta vplivajo na raven sladkorja v krvi. Kot primer: preste imajo visok indeks, saj povzročajo hitri dvig sladkorja v krvi, medtem ko ima korenje nizek indeks, saj počasi dviguje sladkor v krvi.

 

Ogljikovi hidrati v živilih z nizkim glikemičnim indeksom se počasneje razgradijo v glukozne molekule in tako zagotavljajo enakomerno zalogo energije za možgane. Obroki z nizkim glikemičnim indeksom tudi najučinkoviteje potešijo lakoto.

 

         4. Spoznajte svoje maščobe

 

Kljub sposobnosti maščob, da znižajo glikemični indeks živil, pa niso vse maščobe enake. Trans maščobe so pogoste v hitri hrani, tudi nasičene maščobe niso primerne za naše telo, nenasičene pa so najbolj zdrave.

 

Ljudje, ki jedo veliko nasičenih maščob, so bolj dovzetni za kognitivne primanjkljaje, saj povzročajo poškodbe tistega dela možganov, ki je bistvenega pomena za oblikovanje spomina.

 

Esencialne maščobne kisline kot so omega 3 in 6, so najprimernejše za naše telo in jih imenujemo zdrave maščobe, najdemo pa jih v nekaterih oljih ter v semenih in oreščkih.

 

        5. Spoznajte sebe

 

Kljub veliki podobnosti pa vpliva hrana na možgane vsakega posameznika malo drugače. Zato poslušajte svoje telo, to ob pravi, zdravi prehrani začne govoriti samo zase, vendar ga je nujno potrebno najprej očistiti slabih prehranjevalnih navad, da bo lahko povedalo kar mu najbolj odgovarja.

 

 

5 živil, ki najbolj spodbujajo delovanje možganov:

  • Kakavova zrna - ta čudovita hedonistična zrna so ena najstarejših plodov na svetu in so v zadnjih letih dokazala, da so pravi izvor kognitivnega izboljšanja ter ugodnega vpliva na razpoloženje, antioksidantov, flavonoidov, katehinov in številnih drugih elementov, ki ugodno vplivajo na možgane in telo.

  • Açai jagode in borovnice - açai je jagodičevje, ki ne vsebuje le vse antioksidante, vitamine in ostale sestavine, ki močno koristijo možganom kot tudi ostalo vijolično jagodičevje (bororvnice, robodnice), temveč tudi esencialne maščobne kisline, kot so omega 3 maščobe.
  • Kavna zrnca ali guarana - ki je skoraj identična kofeinu, le da se veliko počasneje absorbira v krvni obtok in ima zato daljši učinek. Zvišuje nivo energije in fizične vzdržljivosti, nas ohranja budne, izboljšuje spomin, čisti krvni obtok, spodbuja metabolizem in deluje kot antioksidant.
  • Omega 3 in omega 6 maščobe - hladno stiskano konopljino olje vsebuje idealno razmerje omega 3 in omega 6 maščob, ob tem pa še GLA maščobo, ki jo najdemo tudi v materinem mleku.

  • Voda - je najpomembnejša sestavina v telesu in sestavlja od 69 do 75 odstotkov človekovega telesa, zato moramo paziti, da na dan spijemo vsaj dva litra vode in kakšne druge tekočine.

Torej, kako se prehranjevati, ko smo ves dan zdoma in imamo naporen šolski urnik ali delavnik? Svetujemo, da si hrano prinesete že od doma. Tako boste z gotovostjo vedeli, kaj jeste! V Normi pa naredimo tudi zdrave sendviče iz bio štručk s semeni, tofujevimi klobasicami, zelenjavo, sirom (po želji) ter raznimi namazi. Prav tako svetujemo, da si tudi vodo prinesete od doma v informirani steklenici (Flaška) ali v plastenki Aladdin, ki je iz BPA free plastike, kar pomeni, da je izdelana brez škodljivega Bisfenola-a.

 

Želimo vam uspešno krmarjenje med napornim delavnikom in zdravim prehranjevanjem, ki vas bo pri tem podpiral ter vam dajal potrebno energijo, ki jo za to potrebujete.

 

Natisni




Da bi vam olajšali uporabo našega spletnega mesta, uporabljamo piškotke. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Podrobnosti o piškotkih.
Strinjam se
Zapri